Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dijous, 29 de gener del 2009

COMPROMÍS PER PATERNA S’OPOSA FRONTALMENT A L’AUTOVIA DE PEATGE



EL GRUP MUNICIPAL I EL GRUP PARLAMENTARI DE COMPROMÍS DEMANARAN INFORMES A LA UNIÓ EUROPEA

LA NOVA AUTOVIA TINDRÀ UN GREU IMPACTE EN EL PARC NATURAL DEL TÚRIA, ÉS INNECESSÀRIA I CARA

Davant de l’anunci de la nova autovia de peatge fins a Utiel, Compromís per Paterna considerem que és un greu despropòsit. Coneixem el senyor Ismael Ferrer i sabem que és una persona de la vella escola d’enginyers de l’estat, que no és conscient dels nous requeriments ambientals i de canvi de modes de transport que exigeix el canvi climàtic que estem patint. No es justifica de cap manera esta nova infraestructura per l’estalvi de 12 quilòmetres.
En estos moments la carretera actual no està col·lapsada, ni de bon tros, i es tarda poc més de mitja hora en arribar a Requena. Aleshores, per què una altra autovia? Hi ha veus que diuen que les autovies innecessàries es fan per a pagar favors a les empreses adjudicatàries. No serem nosaltres els qui ho diguem si no tenim dades que ho demostren, però qualsevol persona podria plantejar-se estos dubtes davant de la no-necessitat d’esta infraestructura. Els impactes ambientals de la construcció de la nova autovia, per molt que vullguen que siga paral·lela a l’AVE, seran fortíssims, i més si tenim en compte les destrosses en el parc natural del Túria.
Plantejaments obsolets
En estos moments, les inversions públiques s’han d’orientar a potenciar el tren, i més si estem parlant d’una autovia de turismes, és a dir, per a transportar persones i no mercaderies. El desfasament en els plantejaments de la Conselleria és més que evident. La situació actual de preus cars del petroli –la baixada actual és absolutament conjuntural– i de crisi econòmica i ecològica exigixen unes altres alternatives basades en transports col·lectius i no en cotxes particulars.
D’altra banda, el balanç energètic que es fa des de la Conselleria és enganyós, perquè no compten la despesa energètica de la construcció de l’autovia ni la biomassa que eliminen en tot el traçat i que ja no absorbirà CO2.