Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dijous, 14 de maig del 2009

COMPROMÍS PER PATERNA DENÚNCIA: LES FREQÜÈNCIES DE LÍNEA 1 DE FGV SÓN LES PITJORS D'ESPANYA


A partir de Paterna, les freqüències són de 15, 30 i 45 minuts mentres que en les altres ciutats la mitjana és de 7 minuts



Compromís per Paterna ha comparat les freqüències de pas dels combois en totes les ciutats que disposen de metre. Concretament hem obtingut informació de les línies que van a pobles que disten de les ciutats entre 12 i 15 quilòmetres. Estes linies existixen tant a Barcelona com a Madrid i a Bilbao. Concretament, en la linia de Barcelona, els metres que van a Badalona (a 13 km), Cornellà i Santa Coloma de Gramenet (a uns 12 km) tenen una freqüència de pas d'entre 2 i 3 minuts. A Madrid, les línies B1 i B2, que van a pobles com Móstoles, Leganés, Getafe o Fuenlabrada (entre 15 i 20 km) tenen una freqüència d'entre 2 i 7 minuts. Finalment, el metro de Bilbao té freqüències per als pobles pròxims com Baracaldo, Erandio o Areta d'entre 5 i 10 minuts, i en algunes franges horàries freqüències màximes de 15 minuts.



Les freqüències a partir de Paterna, baix mínims
Volem recordar que les freqüències de la línia 1 a partir de la parada de Paterna (Santa Rita, Fte. Del Pitxer, la Canyada, la Vallesa, i totes les que continuen fins a Llíria) són durant la major part del dia de 30 i 45 minuts, i en algunes franges horàries de 15 minuts. Estem parlant de parades que disten de la ciutat de València només 8, 10, 12 i 14 km, inclús menys que molts dels pobles madrilenys, catalans o bilbaïns que hem mencionat.

Crida l'atenció que fa pocs mesos, el Conseller d'Infraestructures, José Ramón García Antón, qualificava a la línia 1 com una de les més modernes d'Europa. Per descomptat, no sabem que aspectes comparava la línia, però per descomptat, no creiem que poguera referir-se a les freqüències.

Per esta raó Compromís per Paterna ha criticat l'anunci a so de bombo i platerets del pla de soterrament de la línia 1 que va fer l'alcalde de Paterna quan la Generalitat no té pressupost per a augmentar les freqüències. En paraules del seu portaveu, Loles Ripoll: “dubtem molt que puga realitzar-se el pla de soterrament que ha presentat el PP de Paterna. Estem parlant d'una obra de 162 milions d'euros quan la Generalitat no és capaç actualment ni d'atendre unes mínimes millores en la línia, que suposarien augmentar les freqüències a 15 minuts durant tot el dia per a millorar les actuals freqüències de 30 i 45 minuts en la majoria de franges horàries. No hi ha pressuposat ni per a comprar més combois ni per a contractar maquinistes que puguen conduir-los. El compromís de les freqüències de 15 minuts estava xifrat per al 2010 i ja han avançat que no es podrà complir”. Són milers d'usuaris, i sobretot usuàries i jóvens els que agafen el metro cada dia, i esperen les millores de freqüència des de fa anys.

Davant d'esta situació, Compromís per Paterna començarem en breu una campanya d'arreplega de firmes per a exigir l'augment de freqüència.

Un exemple il·lustratiu:
Carmen treballa en el centre de salut de Trinitat, a València. El seu horari és de 8 a 15 hores, però molts dies ix de treballar a les 15:05, i no pot arribar a agafar el metro que passa per l’Empalme a les 15:30, I S’HA D’ESPERAR AL SEGÜENT, QUE PASSA A LES 16:15 PER L’EMPALME, 45 MINUTS DESPRÉS. Són milers les persones afectades per estos horaris propis d’una altra època, quan els pobles com Vilamarxant o Llíria eren molt més rurals i els contactes de les seues poblacions amb València eren esporàdics, i el mateix passava amb la Canyada, una població on la gent estiuejava, per no parlar de l’inexistent polígon de la Fuente del Jarro, hui amb quasi 500 empreses. Els temps han canviat i hui milers de persones es traslladen diàriament a València, però pareix que FGV s’entossudeix a ignorar-ho.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

No me parece justo que solamente se preocupen de hacer hincapié en la frecuencia de paso de la linea de metro por La Cañada.

Aquí en Valterna tenemos que aguantar frecuencias de 20minutos y un trasbordo en Empalme, porque no nuestro ramal no es como el de Mas del Rosari, que llega hasta la playa. Y de la vuelta a Valterna, la mayoría de veces, nos toca esperar en Empalme unos 15min, porque no sincronizan los horarios de la linea 1 con la salida del tranvía.
Y para rematar, no hablemos del precio del billete... Justo en TVV finalizan la zona A, y estando a 200m de allí.

Éso, siendo nuestro único medio de transporte público, ya que hasta ahora nadie nos hace caso para que inicien de nuevo el servicio el autobus Lloma llarga - Valencia (pero hasta la Pza. España)... pero que fuera un servicio municipal y eficiente.

Pienso que los vecinos no tenemos la culpa de que paterna haya crecido de manera muy dispersa para que nos dejen sin servicios básicos. Esa linea de autobús también es clave para nosotros.

Y puestos a reclamar, la carretera a Carrefour ya va siendo hora de que la comiencen. El otro dia el conseller Flores comentó en la inaguración de los colectores que "cree que le corresponde a Carrefour hacerla". Por lo tanto, muy mal va la cosa.

Gracias por su atención.

Compromís per Paterna ha dit...

Lo tendremos en cuenta.
Gracias por hacernos llegar las quejas y problemas de los vecinos y vecinas de Lloma Llarga.
Saludos