Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dilluns, 29 de març del 2010

Soterrament del metro: El PP malgasta els diners en un projecte innecessari i desconegut per la ciutadania

El soterrament es finançarà amb el Pla Confiança amb un pressupost de 1.139.867 euros per a 2010

El pla inclou la redacció del projecte de soterrament de diversos trams però només l'execució del tram que passarà pel nucli urbà de Paterna, al costat d'una zona d'horta no urbanitzable

L’Ajuntament de Paterna no ha informat d’este projecte a la ciutadania


El projecte de soterrament de les vies del metro al seu pas per Paterna es finançarà amb el Pla Confiança amb un pressupost d’1.139.867 euros per a 2010. El projecte inclou la redacció del projecte de soterrament de diversos trams però només l’execució del tram que passarà pel nucli urbà de Paterna. Compromís per Paterna sempre s’ha oposat al soterrament del metro en les zones que limiten amb nuclis no habitats, concretament el metro en este tram circula paral·lel a l’horta que forma part del Parc Natural del Túria, que no és urbanitzable ni ho serà. Per tant, este soterrament és absolutament innecessari, és un malgastament dels diners que la Generalitat ha assignat a Paterna i que es podrien haver utilitzat en altres projectes més beneficiosos per al municipi. A més, l’Ajuntament de Paterna no ha informat d’este projecte a la ciutadania, ni tan sols a la Plataforma 15 Minuts, que el alcalde no rep des de fa més d’un any.

Segons Loles Ripoll, regidora portaveu de Compromís, “Este projecte no hauria d’executar-se tenint en compte que no suposa cap benefici social. El metro en Paterna no transcorre com en Godella o altres pobles pel mig del terme municipal i el partix en dos. A Paterna això només ocorre en dos barris: Campament, on es podria desviar el metro en superfície per tal que no deixara fora del nucli urbà les finques de l’altra banda de la via, i també la Canyada, on és molt necessari fer el soterrament, perquè el metro ara, i abans el trenet, sí que partixen el barri en dos, però precisament no s’executarà res en la Canyada, que és necessari, i sí al nucli urbà, que no fa cap falta”. Per a Compromís, el projecte aprovat en exclusiva per l’equip de govern en junta de govern posa de manifest la falta de sensibilitat de l’equip de govern amb les necessitats de Paterna. A més, el projecte que ara es licita no preveu solucions per al barri de santa rita ni per al polígon font del gerro. D’altra banda el projecte que es pensa posar en marxa planteja intrusions dins del parc natural, tant en la zona de l’horta com en la zona de la vallesa, que obligaria a modificar els límits del parc natural i a fer algunes reclassificacions de tipus especulatiu amb les quals Compromís no està d’acord.

D’altra banda, Ripoll ha destacat com “en temps de crisi s’ha de valorar molt bé en què es gasten els diners, i fer unes obres supèrflues quan hi ha tantes inversions pendents, com escoles infantils o canvi de la il·luminació per a fer-la més eficient, és una greu irresponsabilitat".

Publicada:
PATERNA AL DIA
Hortanoticias



Levante-EMV - L'Horta, dissabte 27 de març

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Sí que es nota que no viviu al costat del metro. Un metro soterrat sempre dona qualitat de vida, una altra cosa és qui ha de finançar-lo

Anònim ha dit...

Jo personalment visc al costat del metro i prefereix això que estar soportant anys i més anys d'obres perquè deprés si poden contruisquen més, facen avingudes... etc
Amb el nostre diners, sense informar i només dins d'un tram

Anònim ha dit...

Quart y Manises tienen el metro soterrado en tramos del antiguo tren de renfe donde una de las partes no estaba formada por viviendas, sino que daba a polígonos industriales, y lo cierto es que la comodidad y lo bien que ha quedado merece la pena.
Nunca oí a nadie que viviera al lado del metro que prefiera oir todos los días el ruido de los convoyes y los pitidos, que saber que puede tener, aunque sea después de unas obras, un paso del metro soterrado, sin barreras, y pueda ver la huerta, o jardines sin una barrera en medio.
El anterior alcalde socialista dijo que mientras que no se soterrara la línea en el casco urbano no aceptaba la doble vía hasta una estación intermodal en la Cañada porque, según él, poblaciones como Burjassot conseguían un proyecto para soterrar vías y Paterna no podía ser menos. Y ahora resulta que si lo promueven otros está mal, que es innecesario soterrar las vias del metro. ¿No gobernaba el anterior alcalde en coalición con vuestro grupo?. ¿No le apoyabais tampoco en este proyecto?. No entiendo nada ¿?.
Otra cosa muy diferente es que sea competencia de Ferrocarriles de la Generalitat acometer la obra. Pero conformarnos con un metro en superfície para siempre creo que es un error.