Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

divendres, 18 de juny del 2010

COMPROMÍS PROPOSA HABILITAR L’ASSAGADOR RECENTMENT CONDICIONAT COM A CARRIL BICI

 Una de les raons que fa que Paterna tinga poques persones usuàries de la bicicleta és la desconnexió dels diferents trams de carril bici. És a dir, el fet que hi haja trams amb intens trànsit de vehicles on no hi ha carril bici i que impedixen als ciclistes arriscar-se a compartir el mateix espai amb cotxes, motos i camions. Per això, els trams amb carril bici són poc transitats, perquè normalment van a parar a alguna via perillosa per als ciclistes i no continuen.

Per a Compromís per Paterna, coalició amb fortes conviccions ecologistes, la humanització de la ciutat i la reducció d’emissions de CO2 són dos objectius que l’actual govern municipal està desatenent durant tota la legislatura. En tres anys no han augmentat els metres de carril bici, ni tampoc han augmentat les zones dedicades als vianants en el nucli urbà.


 Ara que estem en crisi, cal buscar alternatives innovadores i barates per a avançar en estos objectius, per això Compromís proposarà en el Comité de Mobilitat municipal que l’equip de Govern habilite com a via ciclable l’assagador que la Generalitat Valenciana va rehabilitar fa uns mesos que transcorre molt pròxim al camí del Comte (la carretera que acaba a Mobles Lara dins del poligon L'Andana). Esta via és actualment poc utilitzada per vianants, i menys encara per ciclistes, perque no la coneixen. L’assagador acostaria els ciclistes a la zona que intersectaria amb al camí del Rabosar a escasos metres del carril executat per la Generalitat i que ve desde  la zona de les facultats a Burjassot, travessa Heron City i traspassa la CV35 i continúa pel Polígon L'Andana fins a San Antonio de Benagéber.
Seria molt més barat de condicionar que executar un carril bici de nou i posaria en valor la reforma de l’assagador i del pròxim carril autonómic, reforçant el seu caràcter ciclable i, evidentment, mantenint que siga utilitzada per vianants, però en espais separats.

Segons Loles Ripoll, regidora portaveu de Compromís, "la proposta que fem és molt raonable perquè així es connectaria el carril autonòmic amb la xarxa municipal. El que cal és que l’Ajuntament pose cartells indicatius de l’existència d’esta via en l’extrem del carril bici actual, que compacte més la terra en els llocs on faça falta i que marque espais tant per a bicis com per a vianants. Posar en valor les infraestructures públiques que estan fetes és una idea fàcil, econòmica i senzilla de resoldre que millora la qualitat de vida a Paterna".

Consulta el plànol proposta ACI

Publicat:
INFOPATERNA

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Por favor, ¿podríais indicar en un mapa el recorrido del sendero, de principio a fin?.
Esta mañana me he acercado al Tourist Info del Palau, y a pesar de que el chico me ha situado, más o menos, en la zona, no me ha precisado con exactitud su recorrido porque desconocía su existencia.
Así que no me queda claro cómo se enlaza desde Heron City hasta la Vereda Real, si accediendo por la zona en la que tiene el parking AVAE, o por Muebles Lara, o por dónde.
Porque alguna vez si que me he desplazado con el coche desde AVAE a La Canyada por una carretera que conduce a MonteCanyada, pero no he visto nada.

En fin, me parece una sensacional iniciativa.

Gracias.

Anònim ha dit...

AL FINAL DE LA NOTA HEMOS COLGADO UN ENLACE CON UN PLANO. DE TODAS MANERAS SI SIGUE TENIENDO ALGUNA DUDA NO DUDE EN PONERSE EN CONTACTO CON EL GRUPO MUNICIPAL AL 961379682.
ATENTEMENTE, Compromís per Paterna