Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

divendres, 17 de desembre del 2010

COMPROMÍS EXIGIX AGUSTÍ QUE DEMANE ELS DINERS PER A LES OBRES DEL TRAMVIA A ALBORGÍ

La coalició critica que les obres estan paralitzades perquè el govern valencià no ha aportat el finançament de 2009 ni de 2010


La regidora de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, demana a l’alcalde de Paterna, Lorenzo Agustí, que “exigisca els diners que els seus companys de partit, que també governen la Generalitat, han promés per a poder fer les obres del tramvia a Alborgí”. Ripoll considera que “no es pot continuar dient als veïns d’este barri de Paterna que es podrà dur el tramvia en quinze dies perquè, com li hem de recordar a l’alcalde, la Conselleria d’Infraestructures i Transport no ha posat el diners ni del 2009 ni del 2010 i sense diners sabem que els projectes no tiren endavant”.

L’obra del tramvia a Alborgí, que és part del projecte que va des de Lloma Llarga Nord fins a Alborgí, suposa una prolongació de les vies de 1.500 metres, de la qual ara es construirà només la tercera part, 500 metres, que van des del dipòsit d’aigua fins al principi del parc d’Alborgí, i passarà per davall de l’autovia. Aquest tram tindrà una parada en el dipòsit d’aigua i una altra a Alborgí, que és la final.

El cost del projecte del tram dels 500 metres que s’insereixen en Alborgí està fixat en 4.600.000 euros, “dels quals per als anys 2009 i 2010 hi ha una consignació de la Generalitat de quasi 2.400.000 euros, que encara no s’han gastat. I per al 2011 estan previstos els altres dos milions restants, que si segueixen el mateix camí que els diners de 2009 i 2010, quasi que ja ni els esperen”, destaca Ripoll.

Així, la portaveu municipal de Compromís per Paterna lamenta que “aquesta desídia que porta intrínseca Agustí, que es queda parat sense demanar el finançament que la Conselleria va prometre, és el que fa que els barris estiguen com estan, sense els serveis i les infraestructures que necessiten per a tindre la qualitat de vida que tota la ciutadania ens mereixem”.

A la falta de finançament, “s’ha d’afegir el temps de duració de les obres que, quan comencen, caldrà esperar 18 mesos a que finalitzen. Així que parlar de terminis curts és enganyar la ciutadania i fer promeses sense cap fonament real de que vagen a complir-se és una altra cortina de fum a les que, per desgràcia, ja ens té acostumats l’alcalde”, explica Loles Ripoll.

“Però encara hi ha més entrebancs perquè el projecte del tramvia a Alborgí siga una realitat. Per exemple, quan l’acaben, hauran acabat una obra sense instal·lacions tramviàries, és a dir, que no hi haurà ni vies ni catenàries, que estan fora del projecte. Això vol dir que s’han ficat en un projecte del qual no sabem el cost total definitiu que permeta que passe el tramvia i, com a conseqüència, que la data de posada en marxa encara esté molt llunyana”, diu Ripoll.

En este sentit, “des de Compromís per Paterna ens preguntem on queda la promesa que va fer Agustí al seu programa electoral com a defensor de la millora del transport públic col·lectiu i el foment del seu ús, un aspecte que queda enterbolit, a més, perquè el traçat serà poc operatiu, és a dir, no respondrà a les necessitats de la gent de desplaçar-se amb certa rapidesa, perquè faran una excursió”, destaca Ripoll, i afegeix que “també la durada del viatge és excessiva, i serà un problema que acabe agreujant-se perquè és una línia massa llarga la qual, igual que en la resta de les línies de tramvia, no té prioritat de pas respecte dels semàfors, amb la qual cosa el trajecte es fa massa llarg”.

Publicacions digitals:
PATERNA BIZ
PATERNA AHORA