Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimarts, 8 de març del 2011

COMPROMÍS PROPOSA EL TROLEBÚS PER A LA FUTURA LÍNIA PARAL·LELA A L’AUTOVIA D’ADEMÚS

La coalició destaca que és menys costós de construir i és elèctric

Compromís per Paterna destaca que “una de les opcions més econòmiques de transport per al municipi seria la instal·lació d’un trolebús, que és un mitjà de locomoció que es caracteritza per ser menys contaminant que el metro o el tramvia i necessitar menys obres per a implantar-lo, la qual cosa significa que estaria operatiu en menys temps”.

La coalició planteja esta proposta per a l'anunciada, encara que no pressupostada, línia de transport públic apadrinada per la Generalitat i que aniria paral·lela a la autovía d'Ademús, passant per la zona on previsiblement s'instal·laria Ikea i que travessant el by pass continuaria donant servei a les poblacions de San Antonio de Benagéber, l'Eliana i d’altres pobles.

Segons la coalició, “els ajuntaments afectats i la Generalitat haurien de treballar buscant opcions més econòmiques per a augmentar la mobilitat de la ciutadania del poble, i no dedicar-se a parlar de projectes costosos que només són pura propaganda i que aprofiten els mitjans de comunicació per a tirar una cortina de fum en época preelectoral”.

La regidora i candidata a l’alcaldia de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, assenyala que “nosaltres en cap moment volem suplantar els informes dels tècnics competents en la matèria, però hem tingut accés a informes sobre el trolebús i els seus avantatges, com per exemple la inversió que en este cas és més reduïda que la necessària per a un tramvia”.

La portaveu municipal de Compromís per Paterna explica que “ara que sembla que, amb la greu crisi de Líbia i molts països del món àrab, el preu dels combustibles pot variar molt, esta seria una mida que aniria encaminada a l’estalvi”. A més a més, el trolebús no necessita vies i els pneumàtics de cautxú fan que el soroll siga mínim, a diferència del tramvia.

Loles Ripoll afirma que “l’exemple més proper en la implantació d’este tipus de transport és la ciutat de Castelló, que inclou el servei a la seua empresa municipal de transports. Allí funciona amb un generador dièsel i orientació òptica amb làser, i encara que va per una plataforma exclusiva pot anar també per la calçada, convivint perfectament amb els cotxes”.

Amb esta proposta “estem mirant per la situació financera, de la Generalitat i del municipi, i pel medi ambient a Paterna, ja que reduïria la contaminació al poble, i amb solucions que siguen més òptimes ja que la sostenibilitat económica i mediambiental és un dels nostres objectius si estem al proper equip de govern”, conclou Ripoll.

Publicacions digitals:
PATERNA BIZ

1 comentari:

Anònim ha dit...

Bastante ruidoso para mi gusto.

http://www.youtube.com/watch?v=CsDAXD6awhM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=4tP0s7MM5Zg