Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimarts, 12 de febrer del 2008

Compromís denuncia la brutícia de l’estació de Paterna i exigeix a FGV solucionar els problemes pendents de la Línia 1


Aquest és l'aspecte que presenta l'estació de Metro de Paterna Centre un dia laborable qualsevol al migdia. Les imatges parlen per si soles i des de Compromís per Paterna, la regidora Cristina Domingo ha volgut fer-se eco d'esta realitat a fi de denunciar-la i pressionar als responsables perquè estes situacions no es repetisquen.
L'estació de Paterna i el seu entorn presenten un aspecte brut i descuidat, encara que no és el cas d'altres estacions com les de València, només per citar un exemple. La neteja de l'estació va a càrrec de FGV a través d'una subcontracta amb una empresa de neteja que presta servei a Paterna Centre de dilluns a dissabte, encara que si es jutja pels desperdicis que s'acumulen tant en les diferents parts de l'estació –andana, vies, passarel·la subterrània, o el terreny adjacent que pertany a la mateixa parada–, el temps o el personal empleat no són suficients.
Segons ha constatat Cristina Domingo "crida l'atenció que FGV –que està iniciant l'execució del Pla de Renovació d'estacions– pospose actuacions bàsiques com la neteja i higiene d'algunes estacions, o altres urgents com el reforç de la freqüència o la seguretat, per a prioritzar altres com l'ornamentació". "Tenim uns recursos limitats i per això cal destinar-los a allò que més preocupa a les persones. La construcció de noves estacions s'hauria de realitzar després d'augmentar la freqüència i garantir la seguretat. Mentrestant, la ciutadania reclama estacions decents, i això s'aconseguix amb una mà de pintura i garantint la seua neteja i higiene", ha matisat l'edila. A més, Domingo ha manifestat la seua indignació per la informalitat de FGV: "encara estem esperant que FGV complisca amb els compromisos que ha adquirit amb la ciutadania de Paterna i de la resta de la Línia 1". La regidora s'ha referit així a determinades deficiències molt greus que s'han transmés en reiterades ocasions a la gerència de FGV i que repercutixen en una falta de qualitat de la línia. Segons Domingo "la freqüència és, de tots els problemes, el més sentit per la ciutadania, ja que ara que s'han renovat els combois no hi ha hagut més dotació que permeta augmentar les freqüències, que oscil·len entre mitja hora i, en alguns moments del dia quasi tres quarts d'hora a partir de Santa Rita; retards freqüents, falta de seients per als trajectes llargs, i falta de seguretat dels passos a nivell".
Per tot açò, Domingo ha instat a FGV a donar una solució immediata a tots aquestos problemes.
5 de febrer de 2008