Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimarts, 20 de maig del 2008

Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball

Hui es celebra el Dia Mundial de la Seguretat i Salut en el Treball, davall el lema "La meua vida, el meu treball, el meu treball en seguretat" destinat a promoure tant la salut i la seguretat en el treball, així com el treball decent.
Les condicions de treball s'han modificat de forma radical en les dos últimes dècades. La internacionalització de les inversions econòmiques, de la producció i del comerç, el ressorgir de polítiques impulsores de mercats de treball més flexibles, la implantació de les noves tecnologies i automatització de nombrosos llocs de treball i l'aparició de noves formes d'organització del treball, estan transformant l'entramat productiu en els països desenrotllats. En este nou entorn, apareixen noves empreses, nous perfils de treballadors i per consegüent nous factors de risc.
Estes modificacions dels sistemes productius, exigixen igualment un canvi radical en la concepció de la protecció de la salut en el treball.
En l'Estratègia Espanyola de Seguretat i Salut en el treball per al període 2007 – 2012, s'assenyala que les Administracions Públiques han d'exercir un doble paper: En primer lloc, en la seua condició de poders públics, tindran el deure de posar en pràctica, cada una dins del seu àmbit de responsabilitat, les polítiques públiques que s'identifiquen en la mateixa. En segon lloc, les Administracions Públiques, en la seua condició d'ocupadors, hauran de fer plenament efectiu el dret dels empleats públics a rebre protecció eficaç en matèria de seguretat i salut en el treball, aconseguir un millor i més eficaç compliment de la normativa de prevenció de riscos laborals, millorar l'eficàcia i qualitat de les activitats preventives i enfortir i afavorir la implicació dels empleats públics en la millora de la seguretat i la salut en el treball.
La implantació de la prevenció en l’Administració Local no és una tasca fàcil a causa de diversos factors: La diversitat i dispersió de centres amb què compten la majoria de les Administracions, la complexitat de la seua organització, el volum de treballadors i de responsables dels mateixos, les diferents tasques que realitzen que comporta gran varietat de riscos, l'externalització de servicis i potser la més important: La falta de "tradició" que ha existit i existix en matèria preventiva, reflex del que succeïx en qualsevol àmbit de la nostra societat. L'administració local, és la més pròxima al treballador i a l'empresari, constituïx una via de comunicació i actuació àgil en matèria d'assessorament i capaç de vetlar pel compliment de la normativa dins de les seues competències, i constituïx un factor potenciador d'un desenrotllament sostenible. Per tot això es requerix d'un gran esforç per a integrar la prevenció dins de l'organització.
Donada la importància d'este tema per a la seguretat dels treballadors, Compromís per Paterna, per mitjà del seua portaveu Dolores Ripoll Bonifacio, sotmet per a la seua votació les propostes següents:

ACORDS
Impulsar el tractament de les matèries preventives, en els diferents nivells educatius, per a aconseguir reduir la sinistralitat laboral a llarg termini, ja que és imprescindible que els xiquets i els jóvens, els futurs treballadors i empresaris, interioritzen que la seguretat no és un element afegit a l'acte de treballar, una norma més que s'ha de complir, sinó part essencial de l'activitat laboral
Implantar les mesures correctores necessàries, com a conseqüència del resultat de les avaluacions de riscos laborals ja realitzades, així com que es planifiquen les mesures preventives.
Posar en marxa jornades formatives de prevenció de riscos laborals per als treballadors de l'Ajuntament amb la finalitat d'implantar una cultura preventiva, generar hàbits de conducta segurs que facen més responsables als treballadors i interioritzar valors de seguretat per a aplicar-los en la seua vida quotidiana, en compliment de l'article 19 de la Llei 31/ 95 de Prevenció de Riscos Laborals.
Divulgar els Plans d'Emergència i Evacuació entre tots els treballadors de les diferents dependències municipals.
Descripció dels procediments de Seguretat i Salut en contractes i empreses adjudicatàries de servicis que treballen per a l'Ajuntament de Paterna, en compliment de l'article 24é de la Llei 31/ 95 de Prevenció de Riscos Laborals.
PLE D'ABRIL: aprovada per unanimitat