El tren d’alta velocitat (AVE) és una infraestructura amb un alt impacte ambiental: l’objectiu d’aconseguir velocitats de 350 Kmh comporta una gran rigidesa en els traçats de les línies fèrries, amb radis mínims de 7.000 metres i pendents màxims del 3 per cent. Per això l’AVE requerirà una plataforma molt ampla, estable i completament aïllada de l’entorn, a més d’una línia elèctrica d’alta tensió, per a poder proveir l’energia necessària. Això implicarà un impacte molt greu per l’efecte barrera sobre el medi natural, la vegetació i la fauna.
En els últims mesos hem pogut llegir en la premsa que alguns alcaldes de pobles afectats pel possible traçat de l’AVE han proposat dos traçats alternatius: un passaria paral·lel a l’actual by-pass i l’altre travessaria el bosc de la Vallesa. Per a aquest Ajuntament, qualsevol d’aquestes dos opcions tindria un impacte molt negatiu en el nostre territori. El traçat paral·lel al by-pass implicaria afegir una barrera més a l’actual del by-pass, amb repercussions ambientals, però també humanes i socials, com són augmentar la barrera física que suposa l’actual by pass, i a més ocasionar molts perjudicis a la població que viu en l’entorn pel soroll del tren. El traçat per mig de la Vallesa és un gran despropòsit, ja que suposaria uns grans impactes a aquest parc natural, començant per les obres en si (trànsit de camions i de maquinària pesada per la zona) i continuant amb l’execució de l’obra, que partiria en dos el bosc i afectaria la fauna, la flora i el seu paisatge.
Per tot això, aquest Ple acorda:
La seua total oposició als dos possibles traçats de l’AVE pel terme municipal de Paterna, pels impactes ambientals i socials que ocasionaria.
Transmetre aquest acord a tots els alcaldes de l’Horta Nord que han realitzat esta proposta, així com al Ministeri de Foment, a la Conselleria d’Infraestructures i Transport i a les diferents juntes de barri i consells sectorials del municipi de Paterna.
En els últims mesos hem pogut llegir en la premsa que alguns alcaldes de pobles afectats pel possible traçat de l’AVE han proposat dos traçats alternatius: un passaria paral·lel a l’actual by-pass i l’altre travessaria el bosc de la Vallesa. Per a aquest Ajuntament, qualsevol d’aquestes dos opcions tindria un impacte molt negatiu en el nostre territori. El traçat paral·lel al by-pass implicaria afegir una barrera més a l’actual del by-pass, amb repercussions ambientals, però també humanes i socials, com són augmentar la barrera física que suposa l’actual by pass, i a més ocasionar molts perjudicis a la població que viu en l’entorn pel soroll del tren. El traçat per mig de la Vallesa és un gran despropòsit, ja que suposaria uns grans impactes a aquest parc natural, començant per les obres en si (trànsit de camions i de maquinària pesada per la zona) i continuant amb l’execució de l’obra, que partiria en dos el bosc i afectaria la fauna, la flora i el seu paisatge.
Per tot això, aquest Ple acorda:
La seua total oposició als dos possibles traçats de l’AVE pel terme municipal de Paterna, pels impactes ambientals i socials que ocasionaria.
Transmetre aquest acord a tots els alcaldes de l’Horta Nord que han realitzat esta proposta, així com al Ministeri de Foment, a la Conselleria d’Infraestructures i Transport i a les diferents juntes de barri i consells sectorials del municipi de Paterna.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada