Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimarts, 5 d’agost del 2008

PER LA PLURALITAT INFORMATIVA

Com aquest grup ja va denunciar en diversos mitjans de comunicació, és evident la manipulació que el PP està duent a terme en el periòdic local. El govern sap que la censura pot aplicar-se de diverses formes: mutilant la crítica que molesta al seu govern, retallant l'espai, o allargant la periodicitat de la publicació a dos o tres mesos. El alcalde ha optat per allargar la periodicitat, amb això i en funció dels mesos estarà retallant el 50% o el 75% de l'espai que el periòdic de Paterna disposava des de maig de 1997, del qual el PP s'ha aprofitat descaradament.
Per això, el nostre grup en la moció presentada exigia la periodicitat mensual amb vista a aconseguir la quinzenal, la coexistència de les dos llengües oficials en la mateixa proporció, l'obertura a la ciutadania, i la col·laboració de la comunitat educativa.
El PP ha demostrat el desinterés per la informació plural en este mitjà municipal de forma contundent: NOMÉS HA PUBLICAT UN NÚMERO DES QUE ES VA CONSTITUIR EL GOVERN.
EL PP INCREMENTA LOS IMPUESTOS
En la moción presentada por nuestro grupo con relación al IBI, se solicitó cambiar la ordenanza fiscal en cuanto al tipo impositivo, rebajándolo del actual 0,70 al 0,66 para ser aplicado en el 2008. Con esta propuesta se trataba de aproximar el incremento del recibo al IPC anual. El rechazo del PP a la moción presentada supondrá que el recibo del IBI aumente alrededor del 10% al año.
El equipo de gobierno, al no reducir el tipo impositivo, muestra con claridad su interés por recaudar más ingresos a costa de subir los impuestos. ¿Dónde queda el discurso contra los impuestos que utilizó durante los últimos cuatro años? ¿Acaso estar en el gobierno le ha hecho cambiar la perspectiva?
El alcalde incumple su propio programa electoral que abogaba por la reducción selectiva de impuestos en sectores desfavorecidos: familias numerosas, personas con discapacidad, jóvenes, parad@s, situaciones de riesgo y pensionistas.
Lorenzo Agustí utilizó en el último pleno una depurada estrategia con el fin de boicotear todas las mociones presentadas por la oposición. La maniobra tenía el objetivo de no aprobar ninguno de los puntos que supusieran un coste económico para el Ayuntamiento y supeditar su puesta en práctica a los resultados de la auditoría económica. Una jugada hipócrita que sin embargo no ha sabido aplicar a otros gastos como fiestas, conciertos … Incluso se atrevió a afirmar que si su gestión no es positiva sería por el resultado del anterior equipo de gobierno y la manera en que se dejaron las arcas. ¿Nos está amenazando ya con que no va a cumplir su programa?
EN HONOR I DESGREUGE A LES VÍCTIMES DEL FRANQUISME
En el ple d'octubre i davant de les preguntes que es van realitzar sobre el canvi d'ornamentació del cementeri, se'ns va demanar prudència fins al primer de novembre. Des de la prudència hem denunciat esta actuació. Els mitjans de comunicació i la ciutadania han arreplegat esta protesta, i això ha contribuït de forma determinant a fer que el govern del Partit Popular haja rectificat el que sense cap dubte va suposar una humiliació als més de 2.200 afusellats i afusellades, als seus familiars i tots i totes els demòcrates. Amb intenció o sense ella, el regidor Juan Fernández no va haver d'ARRANCAR MAI AQUELLES FLORS.
Novembre 2007