Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dilluns, 20 d’octubre del 2008

INICIATIVA PORTARÀ A LES CORTS L’EXIGÈNCIA D’AUGMENTAR ELS COMBOIS DE LA LÍNEA 1 A PATERNA I LLÍRIA PER A ESTABLIR UNA FREQÜÈNCIA DE 15 MINUTS


Oltra: "volem posar en valor la Línia 1, que es cree un servei eficient i competitiu davant la massiva utilització del transport privat"

Segons la diputada d’Iniciativa i portaveu de Compromís, Mónica Oltra, "la Línia 1 del Metro és una de les més antigues que hi ha en la xarxa ferroviària, competència de la Generalitat i és en la que menys s’ha invertit en els darrers 10 anys. De fet, s’estan executant obres que fa més d’una dècada que tenien que estar concloses".
Oltra s’ha reunit amb representants de la Plataforma 15 minuts, que aglutina a diverses entitats i associacions en representació de les poblacions per on discorre la Línia 1, on s’ha compromès a traslladar les reivindicacions sobre noves infraestructures, inversions, freqüències i seguretat al Ple de les Corts Valencianes, amb la finalitat de que es millore el servei i es dote dels combois i material adequat a la xarxa ferroviària que discorre pel Camp de Túria i l’Horta, posant en valor una línia "amb moltes possibilitats si es fan les inversions que toquen i es compleixen el compromisos adquirits".
A la reunió estava present la regidora de Compromís per Paterna i membre d'Iniciativa Cristina Domingo, ja que Compromís per Paterna forma part de la Plataforma 15 minuts.
També ha assistit el portaveu d’Iniciativa del Poble Valencia i regidor de Llíria, que ha fet palès la preocupació de la formació ecosocialista sobre la previsió del compliment del Pla d’Acció sobre la Línia 1 que FGV té aprovat i que ja tenia que haver començat a visualitzar-se en les freqüències i temps.
Segons García, "els principals problemes de freqüència s’originen en la Línia 1 des de l’estació de Paterna Centre i es prolonguen fins a Llíria, on la major part dels combois arriben en intervals de 30 i 45 minuts, trobant serveis cada quinze minuts un hora pel matí, mig hora a migdia y una altra mig hora per la vesprada. Considerem estes freqüències tercermundistes en ple segle XXI, ja que dissuadeixen els potencials usuaris que prefereixen utilitzar el vehicle privat, amb majors costos, no sols per a la butxaca, sinó per al medi ambient i la sostenibilitat en general".
Finalment, la Plataforma 15 minuts ha mostrat la seua preocupació sobre la qüestió de tempos de viatge excesivamente llargs, que amb la millora de la xarxa i de més combois poden ser reduïts i millorats, ja que dotant a la flota de vagons amb suficient capacitat i augmentat la velocitat, la Línia 1 podria ser competitiva i una alternativa real i efectiva a l’ús del vehicle privat.