Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimecres, 18 de febrer del 2009

COMPROMÍS PER PATERNA PROPOSA INSTAL·LAR UN SERVICI MUNICIPAL DE BICICLETES EN TRES PUNTS ESTRATÈGICS DEL POLÍGON FONT DEL GERRO



Esta mesura permetrà a les treballadores i treballadors utilitzar el transport públic i desplaçar-se fins a les empreses en deu minuts des de les parades de metro i autobús

Amb un parc de 70 bicicletes es podrà estalviar 4.200 quilos de CO2 al mes

L'objectiu a mitjà termini és donar cobertura al 10% de la gent que es desplaça en el polígon industrial, el més gran del territori valencià



El grup municipal Compromís per Paterna ha proposat que l'Ajuntament instal·le un parc de bicicletes municipals en l'estació de metro del polígon industrial Font del Gerro i altres tres punts de bicicletes en les parades d'autobús municipal del carrer Sevilla (bar Julián) i el carrer Vila de Bilbao (Seur), i un altre punt en la convergència dels carrers Ciutat de Sevilla i Ciutat d’Eibar. Amb esta mesura les treballadores i treballadors que usen el metro podran desplaçar-se fins a les empreses en 10 minuts aproximadament des de cada un d'estos tres punts de connexió. A més, per mitjà de la instal·lació d'un parc de 70 bicicletes amb el màxim aprofitament, podríem estalviar 4.200 quilos de CO2 al mes.

Segons el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Paterna, al polígon industrial Font del Gerro es desplacen 12.000 treballadores i treballadors i el 93,41% ho fan en transport privat. No obstant això, és significatiu que un 74,26% del total manifesten la voluntat de desplaçar-se en mitjans de transport alternatius (un 56,44% en transport públic i un 17,82% amb bici o a peu). Per este motiu, la portaveu de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, ha destacat que “ha de ser prioritari per a l'Ajuntament de Paterna assegurar un transport públic adequat a esta demanda, a la previsió de futur i a la necessitat d'aconseguir una mobilitat sostenible”.

Del PMUS del municipi de Paterna es desprén que 8.323 treballadores i treballadors podrien deixar d'utilitzar el vehicle privat si es garantix un servici adequat de metro, autobús i bicicleta. Actualment, la majoria de les treballadores i treballadors que es desplacen al polígon procedixen de València –44,90%– i Paterna –17,35%–, i els mitjans de transport públic que podrien utilitzar són el metro, l'autobús municipal i les bicicletes, que podrien agafar els usuaris dels punts de bicicleta del nucli urbà i aparcar-les en els aparcaments que es crearen a l’efecte en el polígon.

Lògicament, l’ús d’este servei de bicicletes es veurà incrementat amb una major freqüència del metro, perquè implicarà més usuaris. Però Metrovalencia no ha augmentat les freqüències en 2008, i possiblement continuarà igual en 2009.

Amb un aprofitament màxim d'este servei de bicicletes, l'estalvi energètic mensual seria de 4.200 quilos de CO2, però en un futur i en funció de l'ús podria augmentar-se progressivament el servei. Només com un exemple indicatiu, si el 10% de les persones (1.200) que es desplacen al polígon –no és un percentatge desgavellat ja que el 74,26% han manifestat la seua voluntat d'utilitzar el transport públic– ho feren en transport públic i bicicleta, l'estalvi energètic mensual seria de 720.000 quilos de CO2 per a un ús mitjà calculat a partir de les dades del PMUS de la localitat. “Este ha de ser el nostre objectiu immediat però en un futur este Ajuntament i els responsables de transport de la Generalitat Valenciana hauran d'oferir un servici proporcional a la intenció d'ús de les usuàries i usuaris, és a dir, a més de 8.000 treballadors i treballadores”, ha destacat Ripoll.

http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=286642