Les freqüències del tramvia a Lloma Llarga són molt poc operatives i, de fet, segons l'estudi de mobilitat realitzat en el municipi de Paterna, l'ús del vehicle privat en Lloma Llarga és un dels més elevats del municipi degut, quasi amb seguretat, a les baixes freqüències del tramvia.
Seria necessari, com han fet saber a Compromís veïnes i veïns del barri, augmentar les freqüències a 10 minuts, com a mínim, perquè freqüències de 20 minuts com l'actual desincentivan l'ús del transport públic. Realment, la Generalitat està publicitant que construirà més brancs de tramvia, però pensem que és prioritari millorar les freqüències amb més convoyes, també en Lloma Llarga, per descomptat.
El creixement de Paterna ha estat molt elevat i en molt poc temps, fruit d'una política poc planificada de construcció ràpida per a injectar diners a les arques municipals. El resultat és una falta d'infraestructures en els nous barris que influeïx negativament en la qualitat de vida de la ciutadania.
Compromís per Paterna anem a exigir també més freqüències per al tramvia a Lloma Llarga, com vam exigir en el seu moment un autobús circular perquè connectés els dos extrems del barri, i que encara no s'ha posat en marxa.
No obstant això, no és possible que no és possible incorporar un autobús municipal des de Lloma Llarga a la plaça d'Espanya, perquè els autobusos de Paterna no poden sortir del terme municipal. El que sí que es pot fer és restablir la línia que havia, que es va tancar perquè, lògicament, amb unes freqüències tan baixes, tenia poca demanda. Estem d'acord que si tinguera una freqüència alta, la demanda seria molt major. En aquest sentit, anem a entrevistar-nos amb la ETM, l'empresa de transports metropolitans, per a saber si tenen pensat restablir la línia, i si no la pensen restablir redactarem una moció perquè el Ple de l'Ajuntament ho sol·licite.
Cristina Domingo, regidora de Compromís per Paterna
dimecres, 20 de maig del 2009
Transport públic insuficient al barri de Lloma Llarga
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2 comentaris:
En Valterna es muy dificil acabar con el tráfico, teniendo en cuenta que para ir a comprar al supermercado has de coger el coche forzosamente, salvo que abones por cada reparto a domicilio la tasa correspondiente.
Consum, unico establecimiento del barrio, esta instalado junto a la pasarela de Terramelar. Y el obstáculo importante es la rampa del colegio Camarena, cuya pendiente es muy fuerte para ir cargado con bolsas.
A su vez, también es otro obstáculo para los vecinos que regresan del trabajo en tranvía y se ven obligados a subirla diariamente, e incluso vecinos de Terramelar que quieren darse un paseo por nuesro barrio.
Por tanto, mi propuesta sería la instalación de una escalera mecánica (en sentido de subida) en el Paseo Plantatge como solución al problema importante de movilidad que hay en el barrio, tal y como se han realizado en otros lugares de España.
Les adjunto algunos enlaces, por si les parece interesante:
http://img503.imageshack.us/img503/329/escaleragasteizhdrcn1.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2307/2057647844_e96640ab60.jpg?v=0
http://www.andaluciaimagen.com/Rampa-mecanica-en-la-ciudad-de-Vitoria_52916.jpg
http://www.andaluciaimagen.com/Rampa-mecanica-en-el-casco-antiguo-de-Vitoria_52837.jpg
Personalmente, pienso que quizá es más razonable que la posible implantación del bus circular, ya que (a priori) las frecuencias deberían ser muy altas para ser eficiente para preferir utilizarlo y no estar esperando 15min en la parada. Y además, el número de paradas que debería tener para dar un buen servicio, ralentizaría el tráfico en el barrio.
En fin, solo pretendo dar mi punto de vista, para que lo valoren y decidan que es lo mejor para los vecinos.
Gracias por su atención y su celeridad en atender nuestras sugerncias.
Discúlpenme, he olvidado el caso de una mujer de edad avanzada que conozco, que no tiene coche y que necesita llevar a un discapacitado al consultorio de Paterna, de manera habitual y forzosamente, en silla de ruedas.
Pues esa mujer, se ve obligada a tener que coger taxis porque no puede empujar la silla a su marido pera para que le hagan las revisiones. Tanto por las cuestas, como porque (parece ser) que no todos los bordillos están adaptados.
Por otra parte, si quiere ir un sábado a Carrefour, la ida la hace fenomenal con el autobús, porque le deja en la puerta. Pero la vuelta, debe ir a Paterna Centro, tener que esperar casi una hora, y coger allí el que va dirección Heron City. Y a todo ésto, con el carro de compra lleno.
En fin, son cosas que no te paras a pensar hasta que no te las cuentan.
Lo dicho, muchas gracias.
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