Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

divendres, 21 de maig del 2010

Línia 1: Compromís denuncia l'incompliment de FGV


En 2007, la directora de FGV, Marisa Gracia, afirmava que "el metro tindria una freqüència de 15 minuts durant tot el dia en totes les estacions de Paterna fins a Llíria". A més, este compromís es recull en diverses publicacions de FGV. En 2009 es van augmentar les freqüències, de manera que en l'actualitat la mitat dels convois passen cada 15 minuts, i l'altra mitat, cada mitja hora, entre setmana, i els caps de setmana passa un tren cada 40 minuts.

Loles Ripoll, regidora de l'Ajuntament de Paterna i portaveu de la coalició Compromís per Paterna, s'ha entrevistat amb els directors de la línia 1 de Metrovalencia per a saber quan es faria efectiu l'augment de freqüències, i la resposta ha sigut que "no s'anava a augmentar més la freqüència". Així de taxatius es van mostrar els directors de la línia 1. Per a Compromís, estes afirmacions suposen un greu incompliment de l'anunci que Marisa Gracia va fer en el seu moment, tant als representants veïnals com municipals, que es van entrevistar amb ella al final de l'anterior legislatura. Segons Loles Ripoll: "hi havia uns compromisos clars de que passaria tren cada 15 minuts. Això suposa un greu perjudici per a Santa Rita, la Canyada i la Font del Gerro, i no ens anem a quedar de braços plegats".

Per a Compromís, la part més costosa de les infraestructures són les obres, però una vegada estan fetes, l'important és el servici que es dona a la ciutadania, la freqüència de pas de trens, és molt més barata. Ripoll ha afirmat que "La línia 1 pot fer extensiva la freqüència de 15 minuts al tot el dia perquè les obres de millora de la línia es van fer en el seu moment. Ara només cal fer una inversió molt més reduïda per a millorar el servici, que és precisament al que es nega FGV".

Fa uns mesos, Compromís va realitzar un estudi comparatiu de les freqüències dels metros i dels trens de rodalia en àrees metropolitanes situades entre 12 i 20 quilòmetres de les capitals -com és el cas dels pobles de la línia 1-, i cap de totes tenia una freqüènia més baixa dels 12-15 minuts, ni a Barcelona, ni a Madrid, ni als voltants de Bilbao. Compromís considerem que les freqüències de la línia 1 són impròpies d'una zona tan poblada i tan pròxima a València com el barri de Santa Rita, amb 10.000 habitants, o la Canyada, amb 11.000 a l'hivern i més de 25.000 a l'estiu, o el polígon industrial de la Font del Gerro, el més gran d'Europa.

Ripoll també ha afirmat que "l'alcalde de Paterna, s'ha anat tornant menys reivindicatiu en aquest tema a mesura que ha avançat la legislatura. Va començar acompanyant el veïnat a les entrevistes i assistint a les assemblees veïnals, i ara ni tan sols s'ha interessat per la paralització de l'ampliació de freqüència. Exigim que l'alcalde plantege el tema a la Conselleria d'Infraestructures i que doten la línia amb més personal per a augmentar el pas dels trens", ha conclòs la regidora.

Publicada:

Hortanoticias
Paterna Ahora
Paterna al Dia