Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dilluns, 20 de setembre del 2010

COMPROMÍS PER PATERNA, EN EL DIA D’INICI DE LES VIES CICLABLES DE LA CANYADA, INSISTEIX EN LA IMPLANTACIÓ DE LA ‘ZONA 30’ PER A REDUIR ELS ACCIDENTS I AUGMENTAR LA SEGURETAT DELS CICLISTES

La disminució del soroll, facilitat per a compartir l’espai amb les bicicletes i accidents menys greus són alguns dels avantatges

Compromís per Paterna, va assistir divendres de  matí a l’inici de les obres del Pla Confiança de creació de vies ciclables a la Canyada, considera que “el recorregut del carril bici previst s’ajusta majoritàriament amb la proposta de la Junta de Barri i servirà per a facilitar la comunicació entre les escoles, el poliesportiu i d’altres infraestructures de la Canyada. Però també és fonamental, per a la seguretat dels ciclistes, que s’establisca una reducció de velocitat a 30 km/h a tot el barri, excepte els carrers 29 i 15, que també permetrà que els xiquets circulen més tranquils amb les bicicletes”.

La regidora de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, explica que “amb tot el trànsit rodat que hi ha al nostre municipi, la implantació d’una ‘zona 30’ als barris residencials reduirà el soroll, augmentarà la qualitat de vida  i estalviarà accidents als nostres carrers”.

La ‘zona 30’, amb la reducció de la velocitat, té com a resultat que “el trànsit necessite un espai menor i que el soroll també siga menor, amb la qual cosa la qualitat i la habitabilitat de Paterna milloren”, afegeix la portaveu municipal de Compromís per Paterna.“
Loles Ripoll assenyala que “una velocitat general més baixa facilita caminar i pedalar, afavorint un estil de vida saludable, raó per la qual introduir aquest límit de velocitat significa una millora estructural en seguretat viària”. I pel que fa als accidents de trànsit, “segons alguns estudis consultats per la nostra formació, les col·lisions entre cotxes i usuaris desprotegits són fatals en un 40 per cent dels casos a 50 km/h, percentatge que es redueix al 5 per cent quan els vehicles circulen a 30 km/h”.

D’altra banda, Ripoll suggereix a l’alcalde de Paterna “que mire els exemples de ciutats que ja s’han llançat a limitar la velocitat als nuclis urbans, com per exemple València, que té previst fer més gran la ‘zona 30’ del centre, Castelló, Alacant, Barcelona, Benidorm, Maó, Sabadell… i d’altres que com Saragossa tenen reconeixement en l’àmbit europeu”.

Publicacions digitals: 
PATERNA AHORA
EL PUNT
PATERNA BIZ