Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dilluns, 10 de gener del 2011

COMPROMÍS MANIFESTA LA SEUA INDIGNACIÓ PERQUÈ ES MANTINGA EL PROJECTE DEL SEGON BY PASS

La coalició afirma que Paterna pateix un important problema de falta de vertebració dels seus barris, que s’agreujarà si hi ha continuitat amb el projecte de Foment

Compromís per Paterna, arran de la informació apareguda hui al diari Levante-EMV sobre la continuitat del projecte del Ministeri de Foment per a ampliar la V-21 i fer l’anomenat segon by pass, “manifestem la nostra indignació perquè es tire endavant esta idea, ja que nombrosos col·lectius cívics i polítics de Paterna ho criticaren durament en el seu dia”.

La coalició explica que “el nostre municipi va mostrar el seu rebuig unànime a este by pass i, fins i tot, des de Compromís per Paterna es va impulsar una moció que es va aprovar amb l'abstenció dels socialistes locals, per a traslladar al govern central esta oposició, que pel que sembla no ha servit de res perquè el Ministeri de Foment continua amb la mateixa política”.

La regidora de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, afegeix que “el nostre poble té moltes vies de comunicació que l’envolten i un segon by pass aïllaria encara més els barris que es troben a la perifèria del centre urbà, i que ja tenen problemes de comunicació per tal d’accedir-hi”. A més, apunta Ripoll, "segons van confirmar a la regidora de Compromís Cristina Domingo des de la subdelegació del Govern, este segon by pass aniria en superfície, de manera que si s'executa ens trobarem amb sis carrils per cada sentit de marxa, en total 12 carrils que passaran al costat de nuclis habitats, especialment del barri de la Canyada, que ocasionaran una elevadíssima contaminació acústica a pocs metres de les cases”.

Ripoll assenyala que “els socialistes no han sabut aprofitar lel descens del trànsit del by pass ocasionat per la crisi per a buscar formes de mobilitat sostenibles; precisament ara és un moment adequat per a pensar i planificar d’altra manera les infraestructures”. Però la secretària general d’Infraestructures del Ministeri de Foment, Inmaculada Rodríguez Piñero, diu que “segueix el projecte del segon by pass”, sense donar opció a mitjans de transport alternatius que siguen més respectuosos amb el medi ambient i les persones, com el ferrocarril”.

Segons Ripoll “les fórmules dels socialistes són més del mateix, no tenen idees ni interés de planificar i organitzar les coses d'una altra manera davant dels actuals reptes ambientals”.

La portaveu municipal de Compromís per Paterna també recorda que “la secretària d'estat d'Infraestructures, Inmaculada Rodriguez-Piñero, no ha volgut entrevistar-se amb els representants cívics i manté una actitud intransigent i hostil en esta qüestió, que demostra el vertader talant del Ministeri de Foment”.

Loles Ripoll afirma que “si Compromís per Paterna participa al pròxim govern municipal, ens comprometem a dur endavant totes les iniciatives institucionals necessàries per a que esta infraestructura no passe per Paterna. I que tampoc passe per cap altre lloc, perquè Compromís no utilitza la política de ‘per ma casa no, però per la de l’altre sí’. Pensem que hi ha una altra alternativa, com és el ferrocarril de mercaderies, on els camions farien trajectes més curts partint de la base de l’estació ferroviària, amb tots els beneficis mediambientals que això comportaria com la reducció de les emissions del CO2 i la disminució de la contaminació acústica perquè hi hauria menys vehicles pesats circulant”.

Publicacions digitals:
PATERNA BIZ
EL PUNT

1 comentari:

Anònim ha dit...

Doncs res, haurem de manifestar-nos en contra del bypass i de l'autovia de S.A.Benagéber.