Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dijous, 24 de febrer del 2011

COMPROMÍS CRITICA QUE EL PROJECTE DE LA LÍNIA 1 ALLUNYE EL METRO DEL CENTRE DE PATERNA

La coalició destaca que la tendència actual és d’apropar este transport als nuclis habitats

Compromís per Paterna considera que el projecte del nou traçat de la línia 1 de metro, al seu pas per Paterna, “és qüestionable perquè l’allunya del nucli urbà, el desplaça més encara cap a l'horta quan la tendència és, en la majoria de pobles, que estiga més prop del centre del municipi”.

Segons la regidora i candidata a l’alcaldia de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, “un metro modern ha d’estar concebut com un mitjà de transport que done el servei adequat a la ciutadania, perquè no podem incentivar l’ús del transport públic si no donem facilitats a les persones. I, amb este nou traçat de la línia 1, que cada vegada està més apartat del centre urbà, ara s’està contribuint a desmotivar als paterners i paterneres perquè deixen el cotxe i pugen al metro”.

El metro, en els seus origens, es va concebir per a transportar cereals, i per això es va realitzar el seu traçat al costat dels camps de cereals, que era aleshores el cultiu majoritari a Paterna, a més d’altres com els tarongers. Era, en essència, un transport de mercaderies. Més endavant arribà el ‘trenet’, com a transport de persones de València fins a Llíria. I la versió moderna del ‘trenet’ és el metro actual.

Per a la portaveu municipal de Compromís per Paterna, “no pot ser que a Paterna passe com en Benaguasil, on per arribar al metro hi ha un tram molt llarg des del centre del poble, que disuadix als potencials usuaris d’agafar-lo”. Segons Loles Ripoll, “l’objectiu del metro ha de ser donar facilitats de mobilitat a tots els usuaris, per tal de reduir l’ús del transport particular que és més contaminant”. Però, “de nou l’alcalde de Paterna, Lorenzo Agustí, es plega als dictats de la Conselleria d’Infraestructures, que és del mateix color polític que ell, sense ni tan sols fer l’intent de demanar-los millores per als habitants del poble i que, en este cas, passarien per apropar el metro al nucli urbà i no al contrari”.

Així, “si estem al proper equip de govern municipal, Compromís per Paterna plantejarem a la Conselleria un canvi en el traçat del metro al seu pas per Paterna, que no l’allunye més dels nuclis habitats”, conclou Loles Ripoll.

Publicacions digitals:
PATERNA BIZ
PATERNA AHORA
HORTANOTICIAS

1 comentari:

Anònim ha dit...

Teniu raó, però, quina és l´alternativa que proposeu? Pense que no hi ha més alternatives que soterrar-lo amb el mateix traçat que té ara.