Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

divendres, 25 de març del 2011

COMPROMÍS S’OPOSA A QUE ES REQUALIFIQUE NI UN M 2 D’HORTA PROTEGIDA

La coalició demana que el soterrament de les vies de metro no afecte àrees doblement protegides per pertànyer al Parc Natural del Túria i a l’horta protegida

Compromís per Paterna manifesta la seua “total oposició a que, quan es duga a terme el soterrament de la línia de metro que passa per Paterna i es trasllade de lloc l’estació de Campament, es puga produir la requalificació dels metres quadrats d’horta que queden dins del nou emplaçament de la dita estació”.


Tal i com es mostra a la imatge adjunta, apareix una franja rosada a Benimàmet i Paterna, a una banda i l'altra del Barranc d'Endolça. “Es tracta d’una zona d'horta que apareixia com a objecte d'estudi als treballs inicials del Pla d'Acció Territorial de l'Horta (PATH), i que ara ja no es considera com a horta a estudiar per a ser protegida”, expliquen des de la coalició.

Així, la regidora i candidata a l’alcaldia de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, assenyala que “no sabem a quins interessos respon que aparega esta àrea rosada com a zona susceptible de ser requalificada, i més quan és una àrea doblement protegida per pertànyer al Parc Natural del Túria i per ser horta també protegida”.

En este sentit, Loles Ripoll afirma que “la conselleria de Medi Ambient estaria vulnerant els límits del Parc Natural, amb la qual cosa la mateixa conselleria incompliria la seua pròpia norma, ja que esta part de l'horta té una doble protecció com ja hem explicat”.

La portaveu municipal de Compromís per Paterna considera que “estem parlant d’un tema molt greu sobre el qual hi ha una opacitat informativa gran. I el que és pitjor, l’alcalde tampoc contribueix a que s’aclarisca si se va a requalificar esta part d’horta protegida o no”.

Per a Loles Ripoll, “el cap de l’equip de govern municipal del Partit Popular ha tret el rendiment propagandístic del projecte de soterrament que més li ha convingut i ara, quan la Generalitat fa temps que no té diners per al manteniment i ampliació de la línia 1 de metro, com ja denuncià fa uns dies Compromís, i quan ens trobem amb esta possibilitat que es requalifique un terreny protegit, la seua actitud es resumix en la callada per resposta”.

“I perquè pensem que l’horta de Paterna és part del patrimoni del poble, si Compromís per Paterna estem al proper equip de govern municipal impulsarem millores que contribuisquen a la preservació de l’horta protegida, a més d’afavorir l’agricultura ecològica en esta àrea i oferir als agricultors ajudes per a fer la transició a l'agricultura ecològica en l'horta del Parc Natural del Túria. També farem que l'horta siga un territori viu, productiu i una alternativa de treball per a la gent jove. I no oblidarem fer horts d'oci en l'horta del Parc Natural, tal com han fet altres municipis de l'Horta amb molts bons resultats”, conclou Loles Ripoll.

Retall: LEVANTE EMV (25 març)

1 comentari:

Josep-Albert Sánchez ha dit...

El soterrament de les vies és una bona mostra de com fer una inversió perfectament inútil i amb uns costos d'oportunitat brutals. El traçat de les vies forma part del territori construit, del traçat històric del barri de Campament, i ha servit fins ara com a límit de contenció a la invasió de l'horta per la rajola. Existeixen alternatives per a cosir les poques finques que hi ha de l'altre costat de la via a la resta del barri, amb costos infinitament menors, i l'alcalde, com a professional de l'arquitectura i l'urbanisme, hauria de conéixer-les. En un context d'estancament econòmic i previsible involució demogràfica, plantejar creixements urbanistics com a forma de finançar un soterrament per complet prescindible és una bona mostra de com continuar alimentant un incendi amb gasolina. Cal oposar-se a aquesta barbaritat.