Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dijous, 2 de febrer del 2012

AGUSTÍ INCOMUNICA PATERNA

La coalició denuncia que l’alcalde “no ha mogut ni un dit” per tal d’evitar que les retallades afecten a la freqüència del metro en la línia 1 de FGV

Compromís, després que hui comença la reducció de convois de metro en determinades hores a la línia 1 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), considera que l’alcalde de Paterna “és culpable d’incomunicar el nostre municipi amb València, Llíria i la resta de barris de Paterna, ja que no ha mogut ni un dit per evitar que els retalls del Consell afecten al transport públic del poble”.

El regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, afirma que “la ciutadania de Paterna s’enfronta a una pujada del preu dels bitllets i a una davallada en el servei públic, escenificada en la reducció del numero de metros que han d’unir Paterna amb Llíria i amb la resta de destinacions que discorren al llarg de la línia 1”.

De 20 intèrvals al dia, cada 15 minuts, ara es passa a 12 intèrvals, la qual cosa suposa una reducció del 40% en la freqüència de pas. Vist d’una altra manera, si cada dia hi ha cinc hores amb intèrvals de 15 minuts, ara només hi ha tres hores al dia que passen metros cada quart d’hora. Juanma Ramón afegeix que “les vesprades es converteixen en l’hora crítica, ja que entre les 18 i les 20 hores ja no passa el metro cada 15 minuts, perjudicant greument als viatgers que tornen de València a la Canyada, que es troben amb més dificultats per tal d’arribar a casa”.

Així, Ramón explica que “aquest és el concepte que el Partit Popular, tant des de la Generalitat com des de l’alcaldia de Paterna, té de mobilitat sostenible: eliminar possibilitats d’ús del transport públic per a potenciar el cotxe particular, que és més contaminant”.

L’alcalde de Paterna, artista de l’escapisme, juga a despistar a la ciutadania. Però Compromís li recorda que en maig, abans de les municipals, presumia que el PP anava a treballar perquè les infraestructures ferroviàries permeteren un millor servei, que fomentara el metro com a transport alternatiu al vehicle particular. Res més lluny de la realitat. I no content amb estes desafortunades paraules, també va dir que per a millorar el servei s’havien iniciat estudis i treballs per al soterrament de la línia 1 al seu pas per Paterna”.

Un projecte, el del soterrament, “qué està dormint en un calaix la son dels justos i que té la seua continuitat sense garantir a causa de la difícil financiació. O és que l’empresa mixta ha de vindre a salvar el pagament dels 130 milions d’euros que pot costar el soterrament? La política de malbaratament del PP ens va a eixir molt cara a la ciutadania”, diu el regidor.

A més a més, “ara que València està al punt de mira de la corrupció i dels escàndols, menysprear d’aquesta manera els serveis públics ens allunya cada vegada més de grans ciutats com Madrid o Barcelona, on el servei que donen les línies de metro no té res a veure amb el que tenim a València. En qüestió de transport públic, no sols tenim el més car d’Espanya, sinó que malauradament estem en unes condicions tercermundistes. Si en Angola hi haguera metro, segur que seria millor i amb més freqüències que ací”, subratlla el regidor.

“I no hem d’oblidar que eliminar els metros, amb la conseqüent reducció de les freqüències de 15 a 30 minuts, és retallar en llocs de treball. Els trens els tindran en les cotxeres, estaran parats sense que se’ls destine a altres línies. I això comportarà una possible reducció de plantilla. De nou tots som víctimes de la política d’austeritat del PP: estalviar és retallar, provocar atur i llevar serveis a la ciutadania”, conclou Juanma Ramón.

Retalls:  
LEVANTE-EMV (2 febrer)
EL PAÍS (2 febrer)

Publicacions digitals:

1 comentari:

Anònim ha dit...

No entiendo cómo es posible que los bonos del TMP caduquen a los 60 días de recargarlos y que, además, los vecinos de los barrios de la periferia (Lloma Llarga, Terramelar, etc...) tengamos que recargar en el centro de Paterna cuando se nos acabe el bono. Es totalmente inoperativo y caro.

A ver si podéis darle una colleja a Agustí y tratar de solucionarlo.

Muchas Gracias.