Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimarts, 6 de març del 2012

COMPROMÍS DEMANA AGUSTÍ QUE EXIGISCA LA CONTINUITAT DE LA LÍNIA 62 I QUE PATERNA LIDERE LA MOBILITAT SOSTENIBLE DE L’HORTA NORD

La coalició pregunta on queda el conveni amb Burjassot per a gestionar el lloguer de bicicletes públiques i així estalviar un 30%

 
Compromís considera que l’alcalde de Paterna “ha de primar els interessos de la ciutadania per davant d’altres i ha de lluitar perquè la línia 62 de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) de València, que dóna servei fins al barri de Terramelar, continue fent-ho de la mateixa manera que ho fa fins ara. Perquè no podem permetre que Terramelar es quede sense cap tipus de connexió directa amb la ciutat, al igual que tampoc es poden pagar ara els 70.000 euros que demana l’ajuntament de València per seguir amb el servei d’aquesta línia d’autobús”.

El regidor de Compromís en Paterna, Juanma Ramón, assenyala que “si volem que el municipi lidere la mobilitat sostenible eficient en l’Horta Nord, anem per mal camí reduïnt mitjans públics de transport. Primer han estat les línies urbanes dins de Paterna, que recordem que es varen retallar, paradoxalment, poc abans de la setmana de la mobilitat del poble. Ara només tenim la línia 140 que uneix Paterna amb València, però sense passar per Terramelar, amb la qual cosa és evident que aquest barri necessita la línia 62 de l’EMT”.

“I després, des de la Generalitat, han reduït freqüències de metro, amb els inconvenients que això comporta per a la gent que necessita el transport públic per anar a treballar o desplaçar-se als centres urbans per a gestions diverses”, comenta.

Així, Juanma Ramón també insisteix que “el transport públic és un servei al qual les retallades no haurien d’afectar, perquè mai arriba a ser deficitari, sobretot en temps de crisi ja que és una opció més econòmica i sostenible que el cotxe particular. Per aquesta raó reivindiquem la seua potenciació i més quan estem en un ajuntament que té un Comité de Mobilitat Urbana i va fer un Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) que no ha donat els resultats que esperàvem”.

D’altra banda, “des de Compromís ens preguntem on queda tota la negociació que es va iniciar al mes d’octubre, entre Agustí i l’alcalde de Burjassot, per tal de crear un consorci intermunicipal que gestionara el lloguer de bicicletes públiques. Un conveni que, si no recordem malament, anava a suposar un estalvi del 30% en el servei, diners que es podrien destinar a potenciar la mobilitat sostenible en tota la comarca”, afegeix el regidor.

“Volem que Paterna siga la població que estiga al capdavant en mobilitat urbana sostenible i eficient a l’àrea metropolitana, però és evident que si des d’alcaldia i des de la regidoria de Mobilitat no s’aposta per aquest objectiu, el futur pinta malament”, conclou el regidor Juanma Ramón.

Publicacions digitals:

1 comentari:

Anònim ha dit...

También, la línea 62 nos da servicio a los vecinos de Valterna.
No me puedo creer que 70.000 euros tengan la culpa de que nos hagan la vida imposible, una vez más.
Ésto es ya el colmo.