Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimecres, 6 d’agost del 2008

Pasarel·la de la Coma

Els veïns i veïnes de la Coma reivindiquen des de fa anys la instal·lació d'una passarel·la d'ús de vianants i per a bicicletes sobre la CV-35 per a facilitar la comunicació d'aquest barri amb Lloma Llarga, amb les instal·lacions esportives de Vinya de l'Andalús i amb el nucli urbà de Paterna. Esta infrastructura salvaria la barrera que suposa l'autovia, i evitaria l'aïllament de la zona facilitant el pas en ambdós sentits.
A més, la passarel·la permetrà als usuaris i usuàries l'accés al transport públic. Les parades dels autobusos que connecten amb València i Llíria es van planificar per a situar-se a un costat i a l'altre de la CV-35, per la qual cosa el pont millorarà substancialment la mobilitat dels usuaris i usuàries potencials de la Coma i Lloma Llarga. Lamentablement l'espai previst per a les parades d'autobusos no s'ha reservat encara.
Els plans de mobilitat necessiten del transport públic com a instrument bàsic per a reduir la contaminació ambiental. Per això, a proposta d'EU-L´Entesa, l'Ajuntament va acordar el 30 de setembre del 2004 sol·licitar a la Conselleria d’Infrastructures i Transport la construcció d'esta passarel·la.
Davant de la falta de resposta de l'Administració autonòmica, EU-L´Entesa i PSPV-PSOE van proposar reclamar novament al Consell la construcció de la infrastructura. Huit mesos després, el director general de Transport, Vicente Dómine, es va reunir amb l'Associació de Veïns de la Coma i altres entitats del barri, que van reclamar que s'agilitzara la construcció de la passarel·la i que els plans d'execució de l'obra es feren públics. Fruit d'aquest encontre, el Sr. Dómine va assumir el compromís d'iniciar les obres en 2006 i va manifestar la intenció de la Generalitat d'ampliar la Línia 4 del tramvia des de la Coma fins a Heron City i la Creu de Gràcia.
Al febrer del 2007, encara no s'havien iniciat les obres de la passarel·la ni s'havia dut a terme l'ampliació de la Línia 4 del tramvia fins a la Creu de Gràcia. La Direcció General de Transports tampoc va remetre al Ajuntament cap informació que justificara les causes del retard. Per això, el ple de l'Ajuntament a proposta d'EU-L´Entesa i PSPV-PSOE va acordar sol·licitar a la Conselleria d’Infrastructures i Transport que construïra amb urgència la passarel·la sobre l'autovia CV-35, que remetera al consistori un informe explicatiu de les causes del retard i que traslladara a l'Ajuntament el Pla d'Ampliació de la Línia 4 des de la Coma fins a Heron City i la Creu de Gràcia.
És per això que presentem al ple la proposta següent:

ACORDS
  • Exigir a la Conselleria d'Infraestructures i Transport la construcció urgent de la passarel·la sobre la CV-35 per a facilitar el pas de vianants i amb bicicleta entre els barris de la Coma i Lloma Llarga.
  • Sol·licitar al mateix òrgan que habilite l'espai suficient en la CV-35 per a establir una parada d'autobús en ambdós sentits: direcció València i direcció Llíria.
  • Demanar a l'esmentada Conselleria informació sobre el Pla d'Ampliació de la Línia 4 del tramvia.
  • Remetre els següents acords al conseller d'Infraestructures i Transport, als Grups parlamentaris de les Corts Valencianes, a l'Associació de Veïns i altres entitats de la Coma i a les Juntes de Barri del terme municipal.

PLE D'OCTUBRE: APROVADA