Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimarts, 28 d’abril del 2009

NO AL BY-PASS PER PATERNA

Volem reiterar la nostra més ferma oposició a una ampliació del by pass que passe per la localitat i demanem, en la línia del que han manifestat els representants veïnals, que el Ple de l’Ajuntament reitere la seua oposició a este desdoblament del by pass per les conseqüències mediambientals que tindria per a Paterna.



MOCIÓ, aprobada ahir al ple ordinari de l'ajuntament:

Dolores Ripoll Bonifacio, portaveu del grup municipal Compromís per Paterna, i Sara Alvaro Blat portaveu del grup municipal PP de l’Ajuntament de Paterna presenten per al seu estudi i deliberació en el Ple la següent moció:

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

El passat 8 d’abril, el delegat del Govern va presentar als mitjans de comunicació un estudi informatiu sobre la circumval·lació exterior de València. En este estudi apareixen grafiades dos alternatives possibles a l’ampliació d’esta infraestructura: una travessaria la Vallesa l’altra seria paral·lela a l’actual by pass. Tot i que en el mateix estudi es parla d’intervencions que millorarien la seguretat vial, els plànols mostren estes dos possibilitats, que creiem descartades pel compromís dels representants del govern central de no fer passar un segon by pass, ni una ampliació de l’existent pel municipi de Paterna. Per tot l’exposat, Compromís per Paterna i PP



ACORDEN

1. Reiterar el total rebuig i oposició que un segons bypass, o nova circumval·lació a Valencia, es realitze per Paterna.

2. Traslladar al Ministeri de Foment este acord municipal recordant el compromís del president Zapatero i del Ministeri, contrari a un traçat per Paterna, reiterat en l’escrit del secretari d’Infraestructures Víctor Morlan en el qual deia textualment "que la circumval·lació exterior no discurrirà per Paterna".

3. Traslladar a la Generalitat Valenciana este acord municipal, recordant el compromís adquirit pel president Camps, per boca de l’ex conseller González Pons i ratificat després en l’escrit del conseller d’Infraestructures García Antón en el qual deia: "Que s’estudien uns altres traçats que no afecten el terme d’eixe municipi. Si finalment això no és possible, ens oposarem a la construcció d’esta carretera. Tot això amb l’objectiu que la Generalitat Valenciana inste el Ministeri a la modificació d’este projecte perquè el traçat no es realitze per Paterna.

4. Sol·licitar al Ministeri de Foment la informació completa del mencionat Informe amb tots els detalls que facen referència al terme municipal de Paterna, i traslladar esta i tota la informació disponible sobre això a la Junta de Barri de la Canyada, i acompanyar en tot cas a esta, en la reunió que a l’efecte s’ha sol·licitat amb el ministre de Foment i el delegat del Govern a la Comunitat Valenciana.

5. Acordar l’oposició de l’Ajuntament a qualsevol disseny viari que supose un increment de la capacitat de l’actual circumval·lació per les conseqüències mediambientals per contaminació acústica i de CO2, per a Paterna.

6. Donar trasllat d’esta moció a les juntes de barri i al Consell de Participació Ciutadana de Paterna.