Segona intervenció de la regidora i portaveu municipal de Compromís, Loles Ripoll, en el ple d'este mes
2n.- RECURSOS HUMANS. PROPOSTA D’APROVACIÓ DE L’ESTRUCTURA ORGÀNICA I FUNCIONAL DE L’AJUNTAMENT DE PATERNA. [RPT]
L’inventari de llocs de treball, és correcte? Hem vist que hi ha persones que sabem que no seran acomidades i el seu nom no apareix en este document…Voldriem saber com poden al·legar persones que no estan contemplades en l’invetari de llocs de treball. Per tant, insistim: és correcte este document? No seria necessari esmenar-lo?
És tracta d’un document que des del seu inici presenta irregularitats: en quant al termini: en el plec el temps previst era de 3 mesos i mig. Però sabem que en juny de 2010 s’aprova una ampliació. En l’acta de la junta de govern local de juny 2010 apareix textualment: “desde la concreción de la iniciativa han transcurrido casi dos años… durante este tiempo… se han producido acontecimientos ajenos evidentemente a dicha empresa (Rodríguez Viñals)”. En esta junta de govern la secretària informa que la propuesta no s’adjusta ni en el fons ni en la forma.
I en quant a la negociació amb els sindicats, li recorde que la representació sindical dels treballadors ha de tindre participació activa, la qual cosa no ha segut així.
En la proposta d’acord que porten al ple se diu textualment: “la difícil situación económica ha obligado a este Ayuntamiento, por un parte a modificar determinados aspectos que fueron objeto de aprobación de las distintas áreas del Ayto, y por otra a realizar una reconsideración de los recursos necesarios de naturaleza permanente, determinado para ello su modelo organizativo, con el fin de optimizar y racionalizar los recursos humanos del Ayto para conseguir equilibrar el presupuesto, actuando con coherencia con la realidad actual”
D’este text podem dir:
- difícil situación económica: Quan es va encarregar la RPT el 2007 el PP va acabar l’any parlant de superàvit… si s’haguera començat la casa pel sostre, és a dir, s’haguera fet una anàlisi de llocs de treball en temps i forma, el més segur és que en estos moments no estaria circulant una llista de persones que seran acomiadades.
- a modificar determinados aspectos que fueron objeto de aprobación de las distintas áreas del Ayto Compromís ple a ple li ha anat avisant que AIXÍ NO SE FEIEN LES COSES!!!
Saben el que ha significat haver creat i modificat àrees de la manera que ho han fet?
-Hi ha àrees aprovades per ple i des d’aleshores cobren les seues retribucions conformement als seus nous nomenaments
-Hi ha àrees també aprovades on només una part cobra conformement al nou nomenament
-Hi ha àrees també aprovades per ple on NINGÚ cobra les seues retribucions… Això si a costa de la valoració per l'empresa adjudicatària de la RPT, però no obstant això si realitzen les funcions.
Ara resulta que en l'actual RPT, una sèrie de llocs aprovats per ple han desaparegut o s'han transformat en uns altres que no estan aprovats. Mire senyor Agustí, no sé ara mateix a qui he d’adreçar-me: a vosté, perquè és la màxima autoritat en este ajuntament; al regidor Jesús Giménez que és qui porta l’àrea de Personal des del mes de juny; o a María Villajos que era la regidora de Personal en l’anterior legislatura i qui en el mes de març de 2011, davant representants dels 6 sindicats va dir “tots els diners que ha costat la RPT han anat a parar a la parera”.
Volem informació, volem precissió i serietat a l’hora de parlar perquè és un document que ha de ser vàlid.
L’inventari de llocs de treball, és correcte? Hem vist que hi ha persones que sabem que no seran acomidades i el seu nom no apareix en este document…Voldriem saber com poden al·legar persones que no estan contemplades en l’invetari de llocs de treball. Per tant, insistim: és correcte este document? No seria necessari esmenar-lo?
És tracta d’un document que des del seu inici presenta irregularitats: en quant al termini: en el plec el temps previst era de 3 mesos i mig. Però sabem que en juny de 2010 s’aprova una ampliació. En l’acta de la junta de govern local de juny 2010 apareix textualment: “desde la concreción de la iniciativa han transcurrido casi dos años… durante este tiempo… se han producido acontecimientos ajenos evidentemente a dicha empresa (Rodríguez Viñals)”. En esta junta de govern la secretària informa que la propuesta no s’adjusta ni en el fons ni en la forma.
I en quant a la negociació amb els sindicats, li recorde que la representació sindical dels treballadors ha de tindre participació activa, la qual cosa no ha segut així.
En la proposta d’acord que porten al ple se diu textualment: “la difícil situación económica ha obligado a este Ayuntamiento, por un parte a modificar determinados aspectos que fueron objeto de aprobación de las distintas áreas del Ayto, y por otra a realizar una reconsideración de los recursos necesarios de naturaleza permanente, determinado para ello su modelo organizativo, con el fin de optimizar y racionalizar los recursos humanos del Ayto para conseguir equilibrar el presupuesto, actuando con coherencia con la realidad actual”
D’este text podem dir:
- difícil situación económica: Quan es va encarregar la RPT el 2007 el PP va acabar l’any parlant de superàvit… si s’haguera començat la casa pel sostre, és a dir, s’haguera fet una anàlisi de llocs de treball en temps i forma, el més segur és que en estos moments no estaria circulant una llista de persones que seran acomiadades.
- a modificar determinados aspectos que fueron objeto de aprobación de las distintas áreas del Ayto Compromís ple a ple li ha anat avisant que AIXÍ NO SE FEIEN LES COSES!!!
Saben el que ha significat haver creat i modificat àrees de la manera que ho han fet?
-Hi ha àrees aprovades per ple i des d’aleshores cobren les seues retribucions conformement als seus nous nomenaments
-Hi ha àrees també aprovades on només una part cobra conformement al nou nomenament
-Hi ha àrees també aprovades per ple on NINGÚ cobra les seues retribucions… Això si a costa de la valoració per l'empresa adjudicatària de la RPT, però no obstant això si realitzen les funcions.
Ara resulta que en l'actual RPT, una sèrie de llocs aprovats per ple han desaparegut o s'han transformat en uns altres que no estan aprovats. Mire senyor Agustí, no sé ara mateix a qui he d’adreçar-me: a vosté, perquè és la màxima autoritat en este ajuntament; al regidor Jesús Giménez que és qui porta l’àrea de Personal des del mes de juny; o a María Villajos que era la regidora de Personal en l’anterior legislatura i qui en el mes de març de 2011, davant representants dels 6 sindicats va dir “tots els diners que ha costat la RPT han anat a parar a la parera”.
Volem informació, volem precissió i serietat a l’hora de parlar perquè és un document que ha de ser vàlid.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada