El govern municipal de Paterna ha projectat un carril bici per la carretera del Rabosar –La Canyada- però no se sap com podrà arribar fins allí la gent amb bicicleta/o els ciclistes
El Partit Popular de Lorenzo Agustí ha impulsat la creació d'un nou carril bici que connectarà la Canyada amb el centre d'oci Heron City a través de la carretera del Rabosar. No obstant això, la regidora de Compromís per Paterna s'ha estranyat ja que "no se sap com podrà arribar fins allí la gent amb bicicleta/o els ciclistes". Actualment no hi ha cap carril bici pel carrer 29 –Principal artèria de la Canyada, una via molt perillosa per a ciclistes i vianants-. Este carrer connecta els diferents barris de la Canyada i per a poder accedir al nou carril bici de la carretera del Rabosar no hi ha cap itinerari segur per a la circulació amb bicicleta, pel que per a poder arribar fins a Heron City amb bicicleta s'ha de travessar un tram molt insegur (una part del carrer 29, que creua el barranc, no té vorera d'emergència i és un tram de revoltes).
Per tant, Domingo ha ironitzat sobre si és que Agustí pretén que els ciclistes vagen volant fins al carril bici. A més, Domingo ha recomanat a l'alcalde que cree itineraris segurs perquè les xiquetes i xiquets vagen amb bici a les diferents escoles del barri. Per exemple, per a accedir a algunes d'elles –Escola 2 i La Font- és necessari que travessen el carrer 29. "És normal que les mamàs i papàs es negue a deixar-los anar amb bici.
D'altra banda, les veïnes i veïns de Lloma Llarga han manifestat la voluntat de poder disfrutar d'una carril de bici i passeig que unisca el seu barri Heron City i també amb el nucli urbà de Paterna. La carretera que unix Lloma Llarga amb este centre comercial és perillosíssima, ja que no té vorera d'emergència. Segons ha subratllat la regidora del grup municipal "és una pena ja que és un passeig agradable, i estant tan prop, la ciutadania de Lloma llarga viu aïllada" estem molt separats. Tampoc hi ha cap camí exempt de vehicles que connecte este barri amb Paterna centre.
Segons Cristina Domingo: "L'equip de govern hauria de treballar seriosament per a potenciar l'ús de la bicicleta. Confraternitzar està bé, però les polítiques de gestos, que s'estan començant a convertir en una tònica normal d'este equip de govern, no ens faran avançar. Compromís per Paterna exigim que l'equip de govern escometa les accions que realment ajudaran a fer de la bicicleta un transport normalitzat en el municipi".
Les amenaces de canvi climàtic requerixen afavorir que es realitzen recorreguts a peu i amb bici per a reduir les emissions. Però les persones no som herois ni heroïnes. Necessitem un mínim de seguretat per a utilitzar la bicicleta, i és obligació de l'Ajuntament, concretament de l'equip de govern del PP, afavorir l'ús de la bicicleta a Paterna.
Es calcula que els usuaris de la bicicleta a Paterna podrien multiplicar-se en poc de temps si haguera recorreguts segurs. Cada vegada hi ha més persones que es plantegen agafar la bicicleta per a fer recorreguts pel poble: per a anar al centre, per a fer gestions, per a fer compres poc voluminoses, i inclús pares i mares que voldrien que els seus fills pogueren anar al col·legi amb bicicleta.
Són diverses les iniciatives que caldria possar en marxa:
1. Interconnectar els trams dispersos de carril bici per a fer recorreguts útils.
2. Restringir el transport motoritzat en determinats carrers perquè circulen només residents, vianants i ciclistes, i així fer recorreguts segurs sense recórrer a fer carrils-bici (excepte quan no hi haja una altra alternativa) i connectar-los als carrils bici existents.
3. Establir acords amb Diputació i Generalitat per a adequar les carreteres que actualment usen els ciclistes per a anar a València (camí de Campanar, fonamentalment), ja que el paviment està molt deteriorat.
4. Reduir la velocitat del nucli urbà a 30 kmh, i fer que la policia local obligue a complir este límit. Moltes ciutats europees de la grandària de Paterna ja ho han fet, i açò ha possibilitat que les bicis puguen compartir els carrers amb els cotxes sense perill.
5. Instal·lar més aparcaments de bicicletes.
6. Crear una xarxa de bicicletes públiques que tinguen diversos punts on poder aparcar perquè puguen ser utilitzades per persones que no tenen espai a casa per a tindre bici, o que no tenen ascensor.
Per tant, Domingo ha ironitzat sobre si és que Agustí pretén que els ciclistes vagen volant fins al carril bici. A més, Domingo ha recomanat a l'alcalde que cree itineraris segurs perquè les xiquetes i xiquets vagen amb bici a les diferents escoles del barri. Per exemple, per a accedir a algunes d'elles –Escola 2 i La Font- és necessari que travessen el carrer 29. "És normal que les mamàs i papàs es negue a deixar-los anar amb bici.
D'altra banda, les veïnes i veïns de Lloma Llarga han manifestat la voluntat de poder disfrutar d'una carril de bici i passeig que unisca el seu barri Heron City i també amb el nucli urbà de Paterna. La carretera que unix Lloma Llarga amb este centre comercial és perillosíssima, ja que no té vorera d'emergència. Segons ha subratllat la regidora del grup municipal "és una pena ja que és un passeig agradable, i estant tan prop, la ciutadania de Lloma llarga viu aïllada" estem molt separats. Tampoc hi ha cap camí exempt de vehicles que connecte este barri amb Paterna centre.
Segons Cristina Domingo: "L'equip de govern hauria de treballar seriosament per a potenciar l'ús de la bicicleta. Confraternitzar està bé, però les polítiques de gestos, que s'estan començant a convertir en una tònica normal d'este equip de govern, no ens faran avançar. Compromís per Paterna exigim que l'equip de govern escometa les accions que realment ajudaran a fer de la bicicleta un transport normalitzat en el municipi".
Les amenaces de canvi climàtic requerixen afavorir que es realitzen recorreguts a peu i amb bici per a reduir les emissions. Però les persones no som herois ni heroïnes. Necessitem un mínim de seguretat per a utilitzar la bicicleta, i és obligació de l'Ajuntament, concretament de l'equip de govern del PP, afavorir l'ús de la bicicleta a Paterna.
Es calcula que els usuaris de la bicicleta a Paterna podrien multiplicar-se en poc de temps si haguera recorreguts segurs. Cada vegada hi ha més persones que es plantegen agafar la bicicleta per a fer recorreguts pel poble: per a anar al centre, per a fer gestions, per a fer compres poc voluminoses, i inclús pares i mares que voldrien que els seus fills pogueren anar al col·legi amb bicicleta.
Són diverses les iniciatives que caldria possar en marxa:
1. Interconnectar els trams dispersos de carril bici per a fer recorreguts útils.
2. Restringir el transport motoritzat en determinats carrers perquè circulen només residents, vianants i ciclistes, i així fer recorreguts segurs sense recórrer a fer carrils-bici (excepte quan no hi haja una altra alternativa) i connectar-los als carrils bici existents.
3. Establir acords amb Diputació i Generalitat per a adequar les carreteres que actualment usen els ciclistes per a anar a València (camí de Campanar, fonamentalment), ja que el paviment està molt deteriorat.
4. Reduir la velocitat del nucli urbà a 30 kmh, i fer que la policia local obligue a complir este límit. Moltes ciutats europees de la grandària de Paterna ja ho han fet, i açò ha possibilitat que les bicis puguen compartir els carrers amb els cotxes sense perill.
5. Instal·lar més aparcaments de bicicletes.
6. Crear una xarxa de bicicletes públiques que tinguen diversos punts on poder aparcar perquè puguen ser utilitzades per persones que no tenen espai a casa per a tindre bici, o que no tenen ascensor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada