
Ripoll critica que el Partit Popular "està aplicant el rodillo de la seua majoria absoluta: no ha donat cap informació als grups municipals sobre la ubicació d’IKEA, i ens obliga a assabentar-nos per la premsa" Al centre comercial Heron City estan previstos dos centres comercials més –una gran superfície d’una empresa multinacional i un centre comercial de bricolage– que se sumaran a tots els establiments d’oci que hi ha en l’actualitat. La SUMPA (Societat Urbanística Municipal de Paterna) ha elaborat un pla de millora dels accessos que, en principi, s’havia informat que només serien per als usuaris d’Heron City, però que en realitat seran compartits també pels futurs usuaris d’IKEA, ja que la multinacional s’instal·larà molt pròxima a Heron City, justament on el futur tramvia realitza un bucle (tal com indiquem en el plànol adjunt). Des de Compromís per Paterna, la portaveu, Loles Ripoll, ha afirmat que, segons el pla d’accessos que preveu la SUMPA, és molt possible que es col·lapsen els accessos a tota la zona, tant a Heron City com al futur IKEA, especialment en caps de setmana. Les infrastructures previstes: un pas subterrani, la creació d’una via de servei, la creació d’una rotonda sobre l’autovia i un pont sobre l’autovia, seran insuficients per a absorbir el trànsit que atraurà IKEA i els nous comerços d’Heron City. Eixes infrastructures llevaran part del trànsit d’entrada a la zona comercial, però l’abocaran sobre l’altre costat de l’autovia, els punts d’accés a qual continuaran sent les dos rotondes ja existents en els extrems de la zona, una de les quals dóna servei a Táctica, al barri de la Canyada i al polígon de l’Andana, i l’altra dóna servei a Lloma Llarga i a la Coma. Estos barris, que no han rebut cap informació sobre estos plans, seran directament perjudicats perquè es col·lapsaran eixos punts de connexió. Segons Ripoll, "la situació pot agravar-se, a més, pels següents factors: el trànsit habitual de la CV-35 i el trànsit del Parc Tecnològic". Per a Compromís per Paterna, els més perjudicats poden ser els residents en els barris de Lloma Llarga, la Canyada, i els treballadors dels citats polígons industrials, que poden trobar-se amb embussos considerables. Des de Compromís considerem que IKEA ha de comptar amb accessos directes i específics i no compartir-los amb altres trànsit. El problema amb IKEA és que no hi ha accessos interiors que garantisquen suficient fluïdesa del trànsit. A més, Loles Ripoll ha denunciat que el PP està ocultant informació al nostre grup i als òrgans de participació ciutadana, i "ens estem assabentant per la premsa de tot el que envolta la implantació d’IKEA". "La majoria absoluta del PP està traduint-se en opacitat i falta d’informació, principalment en el que fa referència a IKEA, però també en altres temes que son d’interès general per al poble de Paterna", ha declarat Ripoll. "El PP està coartant la participació de la ciutadania i dels grups polítics en temes de gran importància per al nostre futur".
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=244832
http://www.eltorrenti.com/editoriales/200810/20081003-012.htm
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=244832
http://www.eltorrenti.com/editoriales/200810/20081003-012.htm
1 comentari:
Cada vez quehay un tema gordo, como las empresasmunicipales( que lo queson es privadas), el alcalde sedescuelga con algo grandioso como Ikea, pero encima a espaldas del pueblo.
Hay que pararlescomo sea, y vosotros soislos que más podeis.
Publica un comentari a l'entrada