Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dilluns, 24 de novembre del 2008

Compromís per Paterna, per la defensa de l'ensenyament públic


LA MOBILITZACIÓ ÉS LA CLAU. CONTINUEM DEFENSANT L'ENSENYAMENT PÚBLIC, ANEM A VALÈNCIA! Ara més que mai, ens fa falta la mobilització!

divendres, 21 de novembre del 2008

A la busca dels altres ‘Caiguts per Espanya'

Manuela Marzo tenia 8 anys quan el seu tio i dos dels seus cosins germans van ser delatats com ‘rojos' per persones acostades. Als pocs dies després de ser conduïts a la presó model, Lázaro, de 36 anys, Eduardo pare, de 49 anys, i Eduardo fill de només 23, eren afusellats a Paterna el 31 d'octubre de 1939. Mai més es va saber d'ells. Ara, amb 77 anys, Manuela confia que la investigació del jutge Baltasar Garzón resolga l'enigma sobre on reposen les restes dels seus sers volguts.

Actes en Commemoració del Dia Internacional de la Lluita contra la Sida bajo el lema


Davant del VIH, la teua actitud marca la diferència
Dissabte 29 de novembre
Concentració Dia Mundial de la Lluita Contra la Sida
12 hores en la Plaça de la Mare de Déu de València
Instal·lacions, dansa i performances d'Alumnes de Facultat de Belles Arts - UPV.
Dilluns 1 de desembre
Acte de Sensibilització. Lectura de Manifest a càrrec de Marta Belenguer
Inauguració de l'exposició d'obres elaborades per alumnes de la Facultat de Belles Arts.
11h. Sala d'exposicions Biblioteca Nova al Russafi
C/ Poeta al Russafi, 2 València
Oberta al públic fins al 18 de desembre

Dimarts 2 de desembre
20:00 hores Inauguració de l'Exposició de Cartells i animacions elaborats per alumnes de Belles Arts de la UPV.
fins al 12 de desembre en Galeria Ca Revolta C/ Santa Teresa 10- València

Esperem comptar amb la vostra presència.

Esquizofrènia lingüística


Senyalització viaria en castellà i incomplint els noms oficials

Per al Partit Popular, la llengua pròpia dels valencians és un problema. I ho demostra en cada una de les seues actuacions o declaracions sobre política lingüística. Precisament una d´eixes actuacions va ser l´eliminació, a l´inici de l´actual legislatura, de la Direcció General de Política Lingüística; un pas més dins de l´estratègia de la dreta valenciana de deixar que el valencià-català mora per inanició.Tal volta la raó per a fulminar esta Direcció General fou la situació d´autèntica esquizofrènia que es produí la passada legislatura amb Concha Gómez, última responsable que ha tingut el Consell en matèria de Política Lingüística. La senyora Gómez passà tot el temps en què ostentà el càrrec parlant públicament en una sola llengua, el castellà, i no perquè no domine la llengua dels valencians (la parla perfectament), sinó perquè la seua manera d´expressar-se en la nostra llengua deixa clar els seus orígens. Concha Gómez és catalana i parla un perfecte català oriental, variant lingüística que per a alguns, en terres valencianes, és un pecat practicar. En l´actual legislatura Concha Gómez és secretària autonòmica d´Educació. Fa uns quants dies, en una compareixença a petició pròpia en la Comissió d´Educació de les Corts per a informar de l´aplicació d´Educació per la Ciutadania, la secretària autonòmica ens sorprengué a tots fent la seua intervenció inicial en català. No sabem si el que pretenia era ablanir els cors de l´oposició amb una cançoneta que sonara bé, però la lletra de la cançó era la mateixa matraca de sempre. Intentava defensar allò indefendible, que impartint eixa assignatura en anglés s´impulsa un pretés trilingüisme quan, ni en l´educació ni en la resta d´àmbits, el País Valencià és una societat bilingüe. El que es viu per estes terres és una situació de diglòssia on una llengua és sotmesa per un altra. Així i tot s´agraeix el gest de la senyora Gómez i la instem a seguir en eixa línia. Però molt ens temem que no l´escoltarem sovint parlant públicament en català. En aquella mateixa compareixença, després de les rèpliques de l´oposició, la secretària autonòmica passà a realitzar les contra rèpliques en castellà. No sabem si va rebre un toc d´atenció per part d´algú del seu partit. El que si sabem és que és totalment factible que això ocorreguera, ja que jo mateix, en eixa mateixa Comissió, uns punts de l´ordre del dia després, vaig rebre una recriminació de caire lingüístic per part d´un diputat del PP. El també alcalde de Torrevella, el senyor Hernández Mateo, em recriminà que per a nomenar la població d´on ell és batlle ho fera en la forma valenciana i no diguera Torrevieja, segons ell, l´única manera possible en què es pot nomenar a la ciutat de la Vega Baixa. Malauradament este tipus de comentaris, fruit d´un rebuig obcecat a la llengua pròpia del País Valencià són molt habituals. Si per a gran part de valencianoparlants usar la seua llengua de forma normal en el dia a dia és un acte d´heroïcitat per l´entorn hostil en què vivim, m´imagine que per algú, usuari d´una «variant estranya» i envoltada de companys de partit cavernícoles, se li ha de fer un món, pel que optarà per reprimir-se constantment, amb el perill de provocar-se una esquizofrènia lingüística de difícil curació.
MIREIA MOLLÁ
Diputada de Compromís a les Corts Valencianes

Compromís per Paterna denuncia un possible abocament il·legal en la Canyada






La portaveu del grup exigix al govern del PP més vigilància i una ordenança de residus

Com mostra la imatge, estan depositats en camp obert en la Canyada una gran quantitat d'envasos de 10, 20 i 50 litres, alguns inclús mig buits, que han contingut substàncies biocides, fluids de torres de refrigeració de prevenció de la legionel·la, etc. Quasi tots els envasos porten etiquetes que identifiquen les substàncies que contenen i també els pictogrames sobre el risc del producte (nociu, corrosiu, tòxic…). També en alguns dels envasos hi ha etiquetes de comandes de quan havien sigut adquirits per l'empresa que els va sol·licitar, on es pot llegir el nom i l'adreça de l'empresa d'origen de la comanda.
Compromís per Paterna hem denunciat este possible abocament a la regidoria corresponent de l'Ajuntament, però volem recalcar que no hi ha suficient vigilància perquè no es realitzen estos actes i que no existix en estos moments una ordenança de residus que sancione estos fets com correspon. Hem repetit reiteradament que esta ordenança és necessària tant perquè els particulars no deixen mobles i efectes en la via pública al costat de contenidors, com perquè les empreses irresponsables no cometen actes com els que denunciem en les fotos, que poden afectar la salut pública.
Des de Compromís per Paterna, la portaveu Loles Ripoll, planteja la necessitat urgent d'esta ordenança que contribuirà a fer de Paterna una ciutat més neta i a la regulació i reciclatge d'estos residus. I, per suposat, que fets com els que ací denunciem no es repetisquen.
http://www.lasprovincias.es/valencia/20081122/horta/vertidos-corazon-canyada-20081122.html

INCOMPLIMENTS DE LA LLEI INTEGRAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE. NOVEMBRE 2008


-La Violència no cessa. L’any 2007 la Comunitat Valenciana va registrar el nombre més gran de morts per violència masclista, el més alt des de 1999, segons les dades de la Direcció General de la Dona. Les denúncies s’han quadruplicat des de 1987. La nostra societat no necessita lleis que no es complisquen, ni promeses incomplides, sinó l’atribució de fons econòmics per a fer realitat els conceptes legals.

-La Llei Integral és la gran inexistent i desconeguda en esta C.A. No se l’anomena, no s’ha difós, a pesar dels seus tres anys d’existència i a penes s’ha implementat quant a les matèries de competència autonòmica.

-No s’ha desenrotllat amb una Llei Integral de desenrotllament autonòmic. En l’últim Pla d’Igualtat únicament hi ha una al·lusió a la Llei en l’exposició de motius. Segons l’article d’opinió que firma Fernando de Rosa, Conseller de Justícia i Administracions Públiques, del 30 de Gener, Dia Internacional de la Paz i la No-violència

–La Conselleria de Justícia i Administracions Públiques està treballant en l’elaboració d’una llei autonòmica en matèria de prevenció de la violència, que des d’una anàlisi horitzontal de les distintes formes en què esta problemàtica colpeja a la nostra societat, establisca els mecanismes necessaris per a la seua prevenció i eradicació.

-Llavors, ni tan sols podem parlar dels recursos necessaris, no existixen perquè no hi ha cap projecte elaborat.

dijous, 20 de novembre del 2008

Per una sanitat pública i de qualitat

COMPROMIS PROPOSA UNA SERIE DE MESURES PER A MILLORAR L’ACCES AL BARRI DE PLA DEL POU

Exigim al govern municipal retolació per a la urbanització i que els serveis d’urgències tinguen plànols actualitzats

Recordem que fa un temps, un veí de Pla del Pou, un barri de Paterna que està prop del Parc Tecnològic esperava una ambulància, que va tardar quasi tres hores a arribar perquè es va perdre repetidament. El malalt va morir als dos dies, i segons els familiars no s’hauria salvat encara que l’ambulància haguera arribat més prompte, però tant la família com el malalt van passar una angoixa tremenda esperant una ambulància que no arribava. L’ambulància no portava plànols on apareguera el barri, ni tampoc hi ha senyalització en la carretera que permeta identificar el barri. Ara només hi ha un rètol en la rotonda que va a la urbanització que posa "via de servicio". És ací on hauria d’anar un rètol que indicara el nom de la urbanització Pla del Pou.
La regidora de Compromís i membre d’Iniciativa, Cristina Domingo, afirma que "és urgent que el govern municipal retole correctament el barri, per a que no torne a passar un succés així, però també és important que totes, absolutament totes, les ambulàncies tinguen plànols actualitzats de les zones que han de cobrir, i també GPS amb plànols actualitzats". Este desgraciat fet posa més en relleu la importància d’una dotació d’urgències estable per al barri de la Canyada que atenga també el Pla del Pou i que tinga informació concreta de la ubicació dels carrers. D’altra banda, Domingo explica que "no és la primera vegada que una ambulància es perd en una urbanització. Això passa encara ara a la Canyada, i per això és important que les ambulàncies porten informació actualitzada dels carrers".
Per últim, volem recordar que el barri de la Canyada encara està demanant una dotació d’urgències i que la regidoria de Sanitat segurament ha desistit de demanar el servei a la Conselleria perquè fa mesos que no informa sobre el tema a la Junta de Barri, a pesar de les reiterades sol·licituds d’esta.
http://www.lasprovincias.es/valencia/20081120/horta/ambulancia-tarda-tres-horas-20081120.html
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=259130

CONFERÈNCIA DEL SAHARA A MÀLAGA


Estimats/des amics/es:
Amb motiu de la commemoració del 60 aniversari de la Declaració Universal dels Drets Humans, es va a celebrar en la ciutat de Màlaga una Conferència Internacional sobre els Drets Humans en el Sàhara Occidental -http://www.conferenciaddhhsaharamalaga2008.org/- els pròxims dies 12 i 13 de desembre del 2008, desenrotllant-se la mateixa en la seu del Col·legi Oficial d'Advocats de Màlaga.
Les associacions Solidàries amb el Sàhara, ens sumem a esta iniciativa de nacions Unides amb l'objectiu de fomentar la conscienciació respecte a la Declaració i la seua importància per als pobles del món i tractar de fer d'este document una realitat per a totes i tots, inclòs el poble sahrauí.
Seguint les paraules de Ban Ki-moon, secretari general de les nacions Unides: "És el nostre haver de garantir que eixos drets es facen efectius en la realitat - que siguen coneguts, compresos i disfrutats per tots, a tot arreu del món" (també en el Sàhara Occidental), i dins del nostre àmbit d'actuació, volem posar el nostre gra d'arena en la defensa dels Drets Humans, amb esta Conferència.
Esta Conferència Internacional serà organitzada per la Coordinadora Estatal d'associacions Solidàries amb el Sàhara (CEAS-Sahara), la Federació Andalusa d'associacions Solidàries amb el Sàhara (FANDAS-Sahara) i l'Associació d'Amistat amb el Poble Sahrauí de Màlaga (AMAPS), i compta amb la col·laboració de la Diputació, l'Ajuntament, la Universitat i el Col·legi d'Advocats de Màlaga, així com de la Mancomunitat de Municipis de la Costa del Sol Occidental i la Revista L'Observador.
Participaran representants d'organitzacions de Drets Humans, de diferents institucions públiques i privades, i persones de reconegut prestigi en matèria de Drets Humans.
Comptarem amb el testimoni directe de persones que han trencat el silenci imposat pel Marroc, han vençut la dificultat d'accedir al Sàhara Occidental i lluiten contra el buit informatiu en els mitjans de comunicació.
Vos animem a participar en esta Conferència que tanca el programa d'acció dut a terme pel Moviment de solidaritat amb el Poble Sahrauí, durant el 2008, any internacional per la defensa dels drets humans en el Sàhara Occidental.

CONTACTE
Oficina Tècnica de la Conferència
Federació Andalusa d'associacions de Solidaritat amb el Sàhara
(Fandas-Sahara)
María José Valenzuela
C/ Forners núm. 10 – 2n Oficina 204
29005 Màlaga
Tel.: 00 34 952 211 288
Mòbil: 00 34 608 347 347
Fax: 00 34 952 211 288
email: organizacion@saharandalucia.Org

INSCRIPCIÓ ASSISTENTS
El preu de la Inscripció és de 50,00 €, a ingressar en el compte del BBVA: 0182-7560-36-0200326467. La quota d'inscripció a la conferència inclou carpeta amb documentació i menjars.
El termini d'inscripció serà del 17 novembre al 5 desembre 2008.-
La matriculació serà vàlida una vegada s'haja rebut el Butlletí d'Inscripció, acompanyat del justificant bancari, per fax al 952211288, o per e-mail a: organizacion@saharandalucia.Org
Salutacions solidàries,
Coordinadora Estatal d'associacions Solidàries amb el Sàhara (CEAS-Sáhara)

dimecres, 19 de novembre del 2008

EL GOVERN DEL PARTIT POPULAR PARALITZA LA PARTICIPACIÓ CIUTADANA

La participació ciutadana a Paterna contínua sense acabar de funcionar, segons ha constatat la portaveu de Compromís per Paterna, Loles Ripoll.
El govern del PP amb el seu alcalde, Lorenzo Agustí, al cap utilitza la participació com a bandera de democràcia, però la realitat és ben distinta: el consell d'Urbanisme i Medi Ambient porta sense reunir-se des del mes de juliol, l'Agrari des de març. Per no parlar de la mesa de Sanitat, de Salut que no s'ha reunit mai, i la de Residus, que fa més de mig any que no es reunix, per posar alguns exemples.
Davant de la proposta de les noves empreses municipals, Lorenzo Agustí es va comprometre a anar per totes les juntes de barri a explicar el projecte, promesa que ha incomplit. Encara que ara davant de la recriminació que la portaveu de Compromís per Paterna li va fer en el ple, va tornar a prometre que aniria a explicar-ho. Però tal com puntualitza Ripoll "explicarà el que JA APROVAT".
En este sentit Loles Ripoll ha manifestat: "L'equip de govern aprova i consensua mocions i propostes relacionades amb la participació ciutadana, i presentades per Compromís per Paterna, però després tot queda paralitzat".
En la Fira d'associacions l'Ajuntament va instal·lar una carpa per a parlar dels pressupostos participatius, que en paraules de Ripoll "va ser un fracàs". Per açò, Ripoll ha recordat que "l'equip de govern haurà d'analitzar els motius si és que té interés en el tema".

dimarts, 18 de novembre del 2008

Quant ens costa el Metro?



Excursió al Parc Fluvial del Túria



Excursió al Parc Fluvial del Túria
El pròxim diumenge 23 de novembre, Compromís per Paterna hem organitzat una excursió al Parc Fluvial del Túria, concretament a la part més pròxima a la Vallesa.

* Eixirem de l’estació de la Canyada i anirem al riu Túria passant pel bosc de la Vallesa, i després recorrerem una part del Parc Fluvial del Túria.

* També passarem per una línia d’alta tensió perquè puguem veure com està ara la zona que van talar l’any passat.

* Mirarem com s’ha fet la plantació d’arbres que està substituint el canyar. Guiarà l’excursió Javier Picazo, president de l’Associació de Veïns de la Canyada i membre de la Coordinadora del Bosc.

Duració de l’excursió: Entre 2.30 hores i 3 hores (pararem a esmorzar) Si veniu en metro: agafeu el de les 10:07 des de Paterna i baixeu en la parada de la Canyada. Si veniu en cotxe o caminant:

EIXIREM A LES 10:20 DE L’ESTACIÓ DE LA CANYADA

Campanya dels Bous al Carrer: Compromís per Paterna explica a la ciutadania els motius per al NO




Compromís per Paterna diem no als bous al carrer


  • Disfrutar amb el patiment d’un animal és degradant per al ser humà.

  • Algú pot pensar que els bous i vaquilles no pateixen quan se’ls maltracta, igual que els gossos o els gats? No és maltractament el que a un bou se li porte de poble en poble, on se'l persegueix i en molts casos se'l colpeja? Estudis veterinaris confirmen que estos bous pateixen estrès que els fa emmalaltir i fins i tot moren al carrer o la plaça degut a problemes respiratoris.

  • Els bous al carrer són una "festa" antieducativa. La comunitat educativa porta anys transmetent a la joventut valors de respecte als animals.

  • Els festejos" taurins són una tradició anacrònica. La seua celebració és cada dia menor i acabarà desapareixent.

  • Els "festejos" taurins comporten risc i perillositat innecessària, i en cas d’accident (morts, ferits, paraplègics) el govern municipal que els autoritze (alcalde) podria ser responsable subsidiari. Vota NO, a l’Ajuntament o per Internet - http://www.paterna.es:1906/encuestas/-, i no sigues corresponsable dels accidents que es puguen produir.

  • Cap norma de regulació d’esta "festa" podrà evitar les morts en estos espectacles, perquè sense el risc no hi ha "festa", és la seua essència. El govern que els autoritze prendrà una decisió irresponsable.

  • A Paterna a penes hi ha hagut bous al carrer, i a més tenim una ordenança de protecció dels animals que impedeix estos actes. Donem exemple a altres pobles i continuem al marge d’estos "festejos" bàrbars.

"El progreso moral y desarrollo de una nación se puede medir en la forma de tratar a sus animales"
MAHATMA GANDHI

15… anys… té…..Bassot

L'Associació Cultural Bassot està a punt de trobar-se amb " la xiqueta bonica" ja que dissabte que ve, 22 de novembre, celebrarà la festa del seu XV aniversari. La jornada de festa començarà a les 19:30 hores de la vesprada, amb un recital poètic i amb la presentació de diversos llibres: Malaurança de l'hora vella, del jove poeta Alfons Navarret, Bastir la mar endins, de Maria Carme Arnau i Orts i Estellesiana de Gaspar Jaén i Urbán. A continuació, tots els socis i amics de Ca Bassot s'assentaran a la taula per a celebrar el sopar especial d'aniversari a la qual és necessari inscriure's abans del dijous, 20 de novembre. Per un preu de 15 euros, els interessats a assistir poden confirmar la seua assistència cridant al 96 129 62 05 o bé, escrivint un correu de confirmació a tbbassot@gmail.Com.

El fi de festa arribarà de la mà del grup de folk Trencaclosques, amb un concert que començarà en la seu de Bassot (C/ Bisbe Muñoz, 52) a les 22:30 h de la nit. Trencaclosques interpretarà peces del seu últim treball, Illes flotants i, probablement farà sonar noves peces sobre les quals es troben treballant en esta temporada.
Tant el jove escriptor Alfons Navarret com dos dels components de Trencaclosques, Teresa i Vicent, protagonistes de la nit d'aniversari de Bassot, són també col·laboradors habituals de Burjassot Ràdio, el primer amb un programa literari, Mes de Muses (dilluns d'11 h a 12 h a Burjassot Ràdio, 93.8 fm) i els segons amb l'espai de rondalles i mentides, en el que cada dilluns Teresa i Vicent s'embarquen en un emocionant viatge pel savi món de la tradició oral.

Nit de hip-hop en valencià

Rapsodes
Nit de hip-hop en valencià
Sábado, 29 de noviembre de 2008 de 22:30 a 1:00 horas
Ca Revolta
C\ Santa Teresa, 10 - Barri del Carme)
València

En primera persona

Compromís per Paterna evidencia la deficient implantació de la Llei de Dependència
La Llei d'autonomia personal i d'atenció a les persones en situació de dependència va ser rebuda per la societat en general com un gran avanç en matèria de polítiques socials. Polítiques que pretenen millorar la qualitat de vida de les persones afectades per esta situació i de les seues famílies. Per als professionals suposava la possibilitat de dur a terme intervencions més eficaces, eficients i de major qualitat utilitzant els recursos adequats que pogueren satisfer les seues necessitats particulars. Amb l'aprovació de la Llei les persones que es troben en eixa situació i els familiars que s'ocupen de la seua atenció i cures, van veure una porta oberta a l'esperança, després de tant de patiment, soledat i dolor, van sentir un bufit d'aire fresc en les seues vides. Any i mig després de la seua aprovació, no s'estan creant servicis per a fomentar l'autonomia personal, els retards en la tramitació d'expedients són constants, la passarel·la que facilita l'accés al reconeixement del grau de dependència no funciona, ha crescut molt poc el nombre de persones ateses, moltes d'elles ja rebien atenció amb anterioritat a la Llei en els Centres residencials. La coordinació sociosanitària és pràcticament inexistent de moment. Compromís per Paterna vol apropar-te una història en primera persona que pot sensibilitzar-nos a totes i tots sobre la vida quotidian d’una persona dependient:
El pitjor enemic de la ceguesa és la soledat
"Si tornara a nàixer tornaria a ser infermera", assegura Marita no sense una certa nostàlgia des de la xicoteta banqueta de fusta en què va romandre durant la nostra trobada en sa casa una freda vesprada de dissabte. D'esta manera resumeix esta dona lluitadora, tenaç i vital, tota una vida dedicada amb passió a esta professió, ja que des dels disset anys fins als seixanta, s'ha entregat en cos i ànima a curar als altres. Però les cabrioles macabres del destí han canviat les tornes i fa poc més de tres anys va ser ella la que es va veure obligada a demanar ajuda quan l'angoixa en què es sumia va fer que botara el senyal d'alarma: "Va ser quan més afonada estava quan em vaig decidir a telefonar a l'ONZE perquè m'orientaren". Una operació de cataractes l'havia sumit en l'ombra de la ceguesa, es trobava sola i desemparada. Ara tracta d'afrontar les circumstàncies "com puc i sé". Marita es val de la seua força, la seua intel·ligència, el poder dels records, la màgia de les cançons, i el consol dels sentiments per a construir el seu dia a dia, gràcies a la col·laboració d'algunes persones que des de l'ONZE o Creu Roja li han estès una mà, i a l'afecte d'alguns -"pocs"- amics. Al contrari que la seua vista ella és una dona plena de llum que ama la música, la pintura i les pedres. Com a reflex d'això sa casa dibuixa un paisatge poètic on els pallassos que ha pintat des de fa anys conviuen amb els quarsos, els vius colors que adornen tots els racons i el so del transistor que l'acompanya des del dormitori. Durant la meua visita Marita em va regalar moltes coses; unes gemmes precioses, el nom d'una flor del seu bosc imaginari.. i sobretot, la seua experiència:
"No sé per a què et servirà la meua vida, jo te la done com el que dóna els òrgans perquè els altres es beneficien". I este és el resultat de les paraules que ella ens ha prestat: "La meua vida no és interessant, és una vida corrent que ara està molt limitada perquè estic dependent de tots. No obstant això, els sentiments segueixen, és el més important, però no és suficient. Necessite veure quan plou, necessite veure quan ix el sol, necessite veure quan les flors ixen. Ja no tinc flors en la meua terrassa, ni res. Però, els sentiments estan ací. Visc dels sentiments perquè quan un està com estic jo, el cor està més tendre que mai.
Agraïsc molt tot el que fan per mi, perquè tinc gent que m'ajuda. No molta, perquè quan ocorre una situació com esta la gent desapareix, i els que tens incondicionals també tenen problemes i tampoc es poden donar tant. Tinc el cor més tendre que mai, i agraïsc molt tot.
Necessite veure el roig de l'alba que canta Luz Casal. L'últim color que veia era el blau. Les butaques de l'ONZE estan entapissats de blau. Va ocórrer fa ja tres anys quan em vaig sotmetre a una operació de cataractes, i em van fer un empastre. Vaig estar menys d'un mes que si que veia i estava molt contenta. Però hi havia un rellotge en l'habitació de l'hospital i em vaig adonar que el quadrant inferior dret no ho veia. I s'ho vaig dir al metge però no em va fer cas. Després vaig notar que açò m'ocorria amb altres coses, però tampoc em van fer cas. I després, es va acabar en menys d'un mes des de la intervenció del primer ull. Encara així després em vaig operar el segon. Va ser una pèrdua progressiva de visió rapidíssima. En l'ambulatori em van dir que em donarien unes gotes per a dilatar la pupil·la, però que no hi havia res que fer. Els vaig contestar que llavors ja no tornava i així va ser la meua despedida. Vaig anar al monitor de l'ordinador de finestreta i els vaig dir que esborraren la data de la cita següent.
No he tingut sort amb els metges, no he tingut sort jo.. Necessite moltes coses... Entre altres, l'afecte, l'amistat. I passa que canvia la situació d'un mateix, molesten els sorolls i molesten les persones, que veus que complixen però no els ix del cor, això molesta prou. Però clar, cal aguantar, cal dissimular... tu creus que es pot dissimular?
La meua vida seguix d'una manera rutinària. Vaig a l'ONZE, faig activitats allí. Em porta un taxista que m'espera en la porta de l'ascensor ací a casa i després em porta fins al mostrador de l'ONZE. Els divendres vaig alternant tapís, a les vesprades, i cistelleria, pels matins. Els dimarts vaig al psicòleg i a braille. Vaig estar fent gravat i estampació. Tot açò entreté, clar. I allí la gent és amable i cordial. Està molt bé això de l'ONZE, és una manera d'estar un poc protegit. A més de tot això, ara la Creu Roja també té voluntaris. Ve un voluntari que m'acompanya els dissabtes al matí per a caminar un poc, perquè és que si no... Ell em va avisant de tot perquè el paviment està fatal, i de moment tot va fenomenal, encara que hui per exemple he entropessat i he perdut l'equilibri.


"M'agraden les cançons. Les cançons de lluita: Serrat, Víctor Manuel, Silvio Rodríguez, Miguel Ríos..."

I esta és la meua vida tonta. Tinc una vida tonta. L'única cosa que tinc són els impulsos, perquè l'esperit de lluita que tenia ja no el tinc. Vaig canviant. Cal conformar-se, però no és fàcil. I al mateix temps no se'm va l'esperit infantil que tinc; Serà que no estaré acabada de fer? Fixa't si estic tonteta que a tota la gent de l'ONZE que he anat coneixent els he anat posant el nom d'una flor o d'un arbre. Vaig tindre una temporada al principi que m'entretenia així. Amb la imaginació he fet un bosc molt bonic. Et vaig a dir alguns arbres de què tinc allí: tinc un ametler, que és el que més vull; també hi ha una olivera; un perera; un roure. Tinc molts. També hi ha un eucaliptus, i hi ha flors... Hi ha un bambú, i una xicranda. Hi ha moltes coses allí ficades, en el meu bosc imaginari. Però encara tenia jo més il·lusió. Ara tinc menys. I tinc "baches", clar; hi ha dies que estic més afonada, encara que no del tot. Açò no vull que quede trist, però molt alegre no puc estar.

M'agraden les cançons. Les cançons de lluita: Serrat, Víctor Manuel, Silvio Rodríguez, Miguel Ríos... La veritat és que només ens queden les cançons, saps?, perquè mira que està tot mal. Però ja no puc lluitar. Estic en un altre món, encara que diuen que és el mateix món, perquè en este món cabem tots: els cegos, els coixos, els esportistes. Tots. Eixa és la veritat, i jo ho sé, i m'ho crec... però, canvia la situació. Em recorde molt de la gent, de les persones a qui he volgut. La memòria no la tinc malament –encara tinc sort!, què no se me'n vaja la memòria! – A més tinc una necessitat de recordar, i vull saber l'arrel de les paraules.. Com s'anomena això? Episte..?

Ara, hi ha una cosa clara: Els sentiments no s'acaben amb la ceguesa. Encara que el pitjor enemic de la ceguesa és la soledat, eixa és la veritat. Però és el meu destí. Com passe jo el temps?. Faig calça, unes coses m'ixen millor que altres... També pintava, en les classes de gravat. Pintava caixes amb els dits, i algunes eren molt boniques. Pareix mentida però faig coses ací, i pense molt. Rese tots els dies perquè un s'agafa a un clau cremant. Però no em crec res perquè si ho penses hi ha moltes contradiccions, encara que no cal pensar-lo. Tinc una llista a què aclame tots el dies: Sant Pere de Pàdua, Sant Josep, el Jesús de Medinaceli, el Crist dels Milagros. I a ma mare, a ella també li rese. Perquè resar és gratis i no té contraindicació. El que més m'interessen són les persones. També m'agraden les pedres de quars, i les de riu. Que raro és açò! M'agrada tot, sempre m'ha agradat tot. Es veu que he sigut vital, però ara no estic igual. També m'agraden, però... I una cosa molt important: Necessite parlar, necessite parlar...".

"Amb la imaginació he fet un bosc molt bonic. Allí tinc un ametler, una olivera, un perera, un roure. També hi ha un eucaliptus, i hi ha flors... Hi ha moltes coses allí ficades, en el meu bosc imaginari"

dilluns, 17 de novembre del 2008

Desalmados - Por J. J. Pérez Benlloch

En uno de sus espaciados ramalazos de actividad, el Consell Valencià de Cultura ha elaborado un Informe sobre el maltrato de los animales en la Comunidad Valenciana, y de las distintas formas de sufrimiento al que se les somete nos ha parecido especialmente relevante -en realidad, siempre lo hemos juzgado escandaloso- el que padecen los toros, vaquillas y becerros por esas calles y plazas de nuestros pueblos en fiestas. El mencionado documento cifra en más de 7.000 los festejos que anualmente se celebran en el marco del país, si bien Jesús Civera, en uno de sus habituales comentarios de la tercera página de Levante-EMV, afina más y, con referencia al año pasado, la establece en 7.260 que se reparten entre 330 municipios. "Una cantidad astronómica de bous al carrer", glosaba el colega.

También esta misma semana el Ayuntamiento de Paterna, con un singular ejercicio democrático, ha sometido a la opinión de los ciudadanos la posibilidad de celebrar este tipo de espectáculos taurinos que ya fueron prohibidos en 2007 mediante una ordenanza aprobada por unanimidad. Una decisión a la que se sumó el consejo escolar municipal por considerar antieducativos este género de festejos. En la eventual crónica de la infamia que un día pudiera escribirse acerca de este atavismo deberá figurar, por civilizada, esta plausible excepción, y otras asimismo si las hubiera e ignoramos en este momento en el que ciertamente nos sobrecoge la cantidad de bestias que torturamos sin el menor amparo racional o razonable.
No vamos a incidir aquí en el viejo debate sobre la fiesta taurina por excelencia, sometida a reglamentos, liturgias e intereses que únicamente el tiempo, y acaso las autoridades comunitarias europeas, podrán erradicar por lo que realmente es: una orgía de sangre y dolor ineludible para el morlaco que ha tenido la desgracia de ahormarse a menudo bravo y noble. No pasa de ser una broma pseudoneurológica o un pretexto piadoso aducir que la fiera, sometida al castigo de la lidia, segrega sus propios analgésicos contra el tormento. Qué más quisiera el animal. Y aún así, ¿cómo justificar esta muerte por meros motivos lúdicos o artísticos? Pero no pisemos este charco polémico que tanta retórica y tinta ha consumido y ciñámonos a los festejos de toretes o vaquillas que alegran los días grandes de tantos de nuestros pueblos.
Festejos que, según el reglamento que los regula, habrían de respetar "la integridad física de los animales, prohibiéndose la crueldad y el maltrato...", si bien es de todos conocido que el principal atractivo del jolgorio consiste en martirizar el animal hasta el límite de sus fuerzas para que pueda seguir agonizando y siendo explotado en otras calles, plazas y fiestas. Resulta asombrosa la insensibilidad social acerca de este fenómeno que, como el mentado informe anota, goza de la permisividad de las autoridades tanto civiles como religiosas. Quizá porque hayamos de suponer que los animales carecen de alma, cuando de verdad los desalmados son quienes practican o amparan esta repugnante tradición que ni lo es verdad ni legitimaría tal salvajada.
Hemos señalado el alentador ejemplo de paternero y podríamos añadir alguna resolución del Tribunal Superior de Valencia que pone coto a este maltrato, aunque estamos todavía lejos de homologarnos con los países más civilizados en este capítulo, o de considerar el daño gratuito a un animal como al de un prójimo, según el pronóstico que hiciera Leonardo da Vinci.
El País
J. J. PÉREZ BENLLOCH

El País
09/11/2008

Compromís vos anima a enviar un mail al Ministeri d'Hisenda per evitar que es destine diners a la "festa" taurina

Des de Compromís volem animar a tots i totes a enviar un mail al Ministeri d'Hisenda, per a evitar que cada any es destinen 564 milions d'euros de diners PÚBLICS a finançar la mal cridada "festa nacional".
Ja se sap que si arriben a un número determinat de sol·licituds, hauran d'acceptar-ho a tràmit, almenys.
Així que, ànim!!! Escriure a:
secretària.prensa@meh.es

En el programa CQC animaven a la gent a què enviaren un mail a Hisenda sol·licitant que, en el formulari de la declaració de la renda, se incloguera una casella per a sol·licitar que ELS TEUS DINERS no es destinen a eixe fi.
Podeu veure un recent programa de CQC sobre este tema en

Teniu el model de carta que podeu enviar (incloentels vostres dades personals), però també podeu posar el text que vullgueu.

Bona vesprada,
He sabut a través d'un programa de televisió, que 564 milions d'euros es destinen cada any per a la "festa nacional", o el que és el mateix al meu parer, per a finançar el maltractament animal.Per això, sol·licite que en el formulari d'hisenda s'incloga unacasella perquè ELS MEUS DINERS no s'utilizen per al dit fi.
Nom:
DNI:
Per favor si necessiten alguna dada meua més, perquè esta sol·licitud seguisca el seu curs, per favor contacten amb mi per mail.
Agraint la seua atenció,
Atentament,

-----------------------

D'altra banda, cliqueu els següents enllaços que potser vos resulten interessants:

Saps a què es dedica realment Sarah Palin?
Són vídeos horrorosos de la repel·lent vice-president dels republicans d'EUA. En ells es mostra clarament a què es dedica este personatge:
http://es.youtube.com/watch?v=EQobIUE1zTU
http://es.youtube.com/watch?v=_e5PxXtc9VM&feature=related

dijous, 13 de novembre del 2008

Eixim al carrer per fer propostes contra la crisi: cal canviar la política econòmica


La portaveu Loles Ripoll inicia la campanya contra la crisi

LA CRISI…!!
¡QUE LA PAGUEN ELS BANCS I ELS QUE L’HAN PROVOCADA!
  • El sistema econòmic actual crea greus injustícies sobre els treballadors i treballadores
  • Els governs d’Aznar i Zapatero han deixat créixer la "burbuja immobiliària"
  • A la nostra Comunitat el PP és culpable de fomentar la construcció sense límit

CAL CANVIAR LA POLÍTICA ECONÒMICA!!
Proposem:

  • Control públic de la gestió de la crisi: els diners públics per atendre les necessitats dels afectats, que són els treballadors i treballadores
  • Reducció d’interessos per als crèdits hipotecaris de les treballadores i treballadors
  • Ajudes extraordinàries a l'ATUR laboral, tant dels treballadors i treballadores que ho perceben com dels que els ha caducat
  • Primar la inversió en infraestructures, el gasto social
    (ajudes, transport, educació, sanitat...), i crear llocs de treball

dimecres, 12 de novembre del 2008

Aturem les tarifes abusives d'Aigües Potables de la Canyada

L'empresa AGUAS POTABLES DE LA CAÑADA SL, és una companyia que subministra des de 1988 i cobra directament a l'usuari aigua per a consum humà en el terme municipal de la Canyada, sense concessió contractual. Actualment la dita empresa compta amb un total de 177 abonats dels quals tan sols 29 tenen comptador i la resta té contractes per aforament. En reiterades ocasions els abonats han denunciat en les dependències municipals les tarifes abusives i no autoritzades de la dita empresa. Les tarifes actuals no s'ajusten a les Normes de la Generalitat i Comissió de Preus, i es poden qualificar d'abusives ja que no tenen estructura binómica i només contemplen una quantitat com a quota de consum fixa per als abonats per comptador (l'empresa factura estiguen o no consumits 45 m3 per trimestre).
Des de Compromís per Paterna considerem que l'elasticitat d'una tarifa ha de tindre un límit, perquè el preu final al consumidor ha de quedar protegit, i no pot utilitzar-se, sense més, la socorreguda variació tarifària per a compensar deficiències estructurals del servici.
D'altra banda, i segons dades actuals, l'Empresa envia a la xarxa 111.980 m3/any i només factura 32.668 m3/any amb el que la resta, un 71%, és aigua no controlada, percentatge que resulta inacceptable. Atenent als diversos informes municipals, als del Servici Territorial de Consum i als de la Comissió de Preus de la Generalitat es pot arribar a la conclusió que l'alternativa és que siga l'Ajuntament el que assumisca este servici, ja que l'actual està ocasionant molts perjuís als abonats.
Per tot el que exposa anteriorment, el Grup municipal Compromís per Paterna proposa al PLE l'adopció dels següents,

ACORDS
PRIMER. Que l'Ajuntament estudie les possibles alternatives com són que el dit servici es duga a terme en col·laboració amb l'Ajuntament de Paterna (rescat del servici i posterior concessió contractual) o integrant-se la gestió del mateix en una altra de les empreses que subministren aigua en el municipi, garantint un subministrament sense deficiències, adequat control sanitari i tarifes normalitzades amb les de la resta del municipi.

SEGON.- Que es trasllade el present acord als abonats de l'empresa, a Aguas Potables de la Cañada SL, a les Juntes de Barri i associacions de veïns.

MANIFESTACIÓ CONTRA LA IMPLANTACIÓ DEL PLA BOLONIA EN LA UNIVERSITAT

20 DE NOVEMBRE FACULTAT DE GEOGRAFIA I HISTÒRIA DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA CONVOCA EL CONJUNT D'UNIVERSITATS D'ESPANYA I EUROPA

PER QUÈ?

1) Pujada del preu dels crèdits en totes les carreres en un percentatge d'entorn al 150%. A més, en el nou sistema de graus, amb una duració de 4 anys i com a substitut de les llicenciatures i diplomatures, no es contempla sense la realització del POSTGRAU, un Màster amb un preu d'entre 2000 i 12000 euros.

2) L'actual CAP (Certificat d'Aptitud Pedagògica) es convertirà en un postgrau més, que hauran de realitzar quasi totes les titulacions d'humanitats. El seu preu serà de 1500 euros.

3) Les classes seran presencials amb una càrrega lectiva de 40 hores setmanals, i per tant serà difícil simultaniejar-les amb un treball per a costejar-se la carrera.



4) La universitat pública es mercantrilizará. L'estat retallarà el pressupost per a la universitat pública, les empreses privades finançaran les carreres a canvi d'intervindre en els continguts docents. Els estudiants deixaran de ser-ho per a passar a ser persones a qui es forma per a treballar en una empresa.

5) L'ANECA -Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació- és la que diu si un grau està ben planificada o no. És un organisme creat pel PP, que va començar sent privat i està compost per professionals aliens a la Universitat i relacionats amb l'empreses. Amb el govern socialista la seua titularitat és pública encara que la plantilla és la mateixa.

6) Els continguts de les carreres es devaluaran. El primer any està dedicat a suplementar el dèficit de dos anys de Batxillerat. Els dos següents seran per a la carrera, i l'últim una xicoteta especialització.

7) Les beques a fons perdut passaran a ser les anomenades beques-préstec. En un termini determinat hauran de tornar-se: l'alumne s'hipotecarà.



DEBATS OBERTS SOBRE EDUCACIÓ AL CA REVOLTA


Debats Oberts sobre els temes d'educació a les 19 hores al Ca Revolta.
Per a situar-nos en les diferents temàtiques, comptarem amb:
- Albert Sansano. Mestre d'EP.
[Situació de l'ensenyament i gestió democràtica de centres educatius al País Valencià]
- Laura Font. Cappepv
[La política lingüística després de 25 anys de la llei d'ús. Els nouvinguts.
- Xosé Manuel Souto. Professor IES Educació per la Ciutadania
- Gemma Piqué. FAPA València
[Problemàtica de la participació de les mares i els pares a l'escola]
- Mireia Hidalgo, mestra d' Educació Primària

Interessant escena de CSI

COMPROMÍS PER PATERNA DENUNCIA QUE L'AJUNTAMENT DE PATERNA PERMET TARIFES ABUSIVES D'AIGUA A PESAR DE REITERATS INFORMES EN CONTRA

L'empresa Aigües Potables de la Canyada SL subministra aigua a varis centenars de veïns de la Canyada. A alguns veïns cobra per comptador, i a altres, per aforament. Alguns abonats per comptador han denunciat en reiterades ocasions unes tarifes abusives i que a més no s'ajusten a les normes de la Generalitat i Comissió de Preus. Compromís per Paterna hem tingut accés a un rebut i hem comprovat que ascendix a 105 euros en el primer trimestre de 2008, amb un consum de tan sols 2 m3 (a 2.02 euros m3). Hem accedit també a informes de l'empresa en què justifica estes tarifes, adduint que responen a la necessitat contribuir als seus gastos fixos. Sobre esta qüestió, l'exregidor de Servicis municipals, Juan Fernández, va firmar un informe que va enviar a un dels reclamants, al febrer d'enguany, en el que diu que "la quantitat que es reclama no està prevista en les tarifes autoritzades i, per tant, és il·legal". Però a pesar d'este informe, es va inhibir i va consentir que l'empresa continuara facturant irregularment. D'altra banda, esta empresa cobra a la majoria dels abonats unes tarifes per aforament, també a uns preus molt elevats.
De tot açò té coneixement el govern municipal del PP, però fins al moment no ha intervingut pera solucionar la situació. De fet, hi ha un informe del tinent d'alcalde, Ignacio Gavarda, que considera que els subministraments per aforament són il·legals i s'han d'eliminar, ja que amb ells no es controlen les pèrdues, que en el cas de l'empresa Aigües Potables de la Canyada és d'un 71% de l'aigua que se subministra.Inclús la Conselleria d'Indústria, Comerç i Innovació, davant de les denúncies d'alguns abonats, va emetre un informe el passat mes d'abril, en el que li diu a Lorenzo Agustí que "Se li indica que, de la comprovació dels rebuts, [l'empresa] no està aplicant correctament la tarifa autoritzada, ja que factura, estiguen o no consumits, 45 metres cúbics per trimestre.
Però estos informes no han tingut cap conseqüència pràctica. Per què? Ens preguntem. Quina raó existix perquè el govern municipal no intervinga en un tema tan obvi i sagnant, encara sabent que una empresa del seu municipi actua irregularment? Com es poden cobrar unes tarifes tan elevades, amb informes en contra tant de la Conselleria com de l'Ajuntament, i que este mateix Ajuntament, responsable del subministrament d'aigua potable, no faça res per remeiar-ho?
Per tot açò, Compromís per Paterna denunciem el desistiment de responsabilitat per part de l'Ajuntament, ja que, sabent que es cobraven tarifes no permeses, no ha intervingut per a solucionar-ho.Què hauria de fer l'Ajuntament de Paterna en este cas? Pensem que hauria de fer cas de la proposta de la Conselleria que planteja diverses alternatives: que el servici es duga a terme en col·laboració amb l'Ajuntament de Paterna o que s'integre la gestió del servici en un altre tipus d'organització, és a dir, en una altra empresa de les ja existents i que subministren aigua en el terme municipal, que garantisca un subministrament sense deficiències i amb tarifes normalitzades.

dilluns, 10 de novembre del 2008

COMPROMÍS PER PATERNA: "EL GOVERN DEL PP NO HA NETEJAT L’APARCAMENT DE LA COMA DESPRÉS DE L'ACCIDENT D'UNA XIQUETA"

Fa quasi dos mesos a una xiqueta haveren donar-li 18 punts quan va tallar-se amb un vidre mentre jugava

La portaveu de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, ha posat el succés en coneixement del govern municipal del PP en repetides ocasions, primer al ple extraordinari de primers d’octubre i posteriorment durant la sessió ordinària d’octubre, fa hui quinze dies. Compromís per Paterna ha demanat que es netege la zona perquè suposa un evident perill per a la seguretat de les persones.

Però després de dos mesos, la situació no ha millorat, tal com es pot apreciar a les imatges. A més, al costat de l’aparcament hi ha un parc infantil que també continua brut, descuidat i ple de vidres. La regidora Loles Ripoll ha denunciat els fets una vegada més i s’ha preguntat si "haurem que elevar el prec a la Defensora del Ciutadà perquè intercedisca per la seguretat i la higiene de la Coma a fi que no es tornen a repetir accidents d’este tipus, dels quals te responsabilitat subsidiària el govern del Partit Popular".
D’altra banda, Ripoll ha volgut recordar que hi ha una instància per escrit on la mare de la xiqueta demana a l’Ajuntament que netege la zona de les rodalies del metro.
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=255943

Vora doscentes persones es concentren en València en defensa del poble saharaui

La Plaça de la Verge de València va omplir-se ahir amb 200 persones amb samarretes bermelles i fotos de ciutadans saharauis torturats pel Govern marroquí. Els assistents a la manifestació van realitzar una cadena humana per protestar contra la represió que es dona als territoris del Sàhara Occidental ocupats pel Marroc.

L'acte està inclòs dins del programa de la 34é Conferència Europea de suport al Poble Sahrauí (EUCOCO), que ha reunit a València a prop de 500 persones i alts càrrecs vinguts de 25 països dels cinc continents. Tots ells han participant este cap de setmana en tallers de debat sobre els assumptes més importants del conflicte. Entre ells, l'ajuda humanitària que necessiten els refugiats sahrauís en Tindouf o la política exterior del Govern de la República Àrab Sahrauí Democràtica (RASD).

divendres, 7 de novembre del 2008

DAVANT DE LES AMENACES A LA PLATAFORMA ANTITAURINA COMPROMÍS HA SOL·LICITAT AL GOVERN UNA VIGILÀNCIA ESPECIAL EN LA FIRA D'ASSOCIACIONS

D'esquerra a dreta Sandra Ribe -assessora del grup municipal-; la portaveu de Compromís per Paterna, Loles Ripoll; la mare i el pare del president de l'Associació de Veïns de Campamenr, Domingo Martínez
L'enquesta de bous al carrer està ocasionant alguns dels problemes que havia anunciat el nostre grup municipal: en una localitat on no hi havia polèmica per esta qüestió, ara estan començant a sorgir problemes, i amb prou virulència. Unes persones de la plataforma antitaurina han rebut amenaces, una situació preocupant, especialment quan demà, en la fira d'associacions, podrien coincidir persones partidàries dels Bous i antitaurins.
Compromís per Paterna hem sol·licitat al govern municipal una vigilància especial de la policia local demà en la fira d'associacions. Per al nostre grup municipal la situació és especialment preocupant. Lorenzo Agustí està alimentant una polèmica que no existia i està enfrontant uns paterners contra altres. Compromís per Paterna fa un crida al sentit comú, i també demana a l'equip de govern fermesa per a preservar la bona convivència entre la ciutadania de Paterna.

Moció per demanar l'augment de freqüència de la Línia 1


El 31 de maig a Paterna i l'Eliana es van reunir representants d'organitzacions veïnals de Paterna, Sant Antoni de Benagéber, l'Eliana i Llíria per a constituir la Plataforma Línia-1, 15 minuts, Ja! amb la finalitat de coordinar els esforços i accions a fi d'aconseguir de la Generalitat i de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ( FGV) una sèrie de millores en la línia 1 del metro des de Paterna fins a Llíria, amb els següents objectius bàsics: Freqüència de pas de 15 minuts, millora de la seguretat en la línia, disminuir el temps de viatge.
La Plataforma està constituïda per 24 entitats: Junta de Barri La Canyada, Plataforma Cívica Sant Antoni de Benagéber, AVV La Canyada, AVV Amics d'Entrepins, AVV Independent Plantio 2, AVV Montesol (l'Eliana), Cor de La Canyada, Plataforma per una Llíria Habitable, Acció Ecologista-Agró de Paterna, Fòrum de l'Agenda 21 de l'Eliana, ASIVALCO, Font del Gerro (Associació d'empresaris de Font del Gerro), Centre d'Estudis locals de l'Eliana, Junta de Barri de Santa Rita, Coordinadora Defensa Boscos del Tùria, A.VV. De Santa Rita, Associació de Dones sense Fronteres en Acció, AMPA IES Henri Matisse, Confederació Sindical de CC OO del PV, U.G.T de L`Horta Nord, Ajuntament de l'Eliana, Associació Víctimes del Metro 3 De Juliol, Associació de Tai-Ji de La Canyada, AMPA C.E.I.P. La Font (La Canyada), Asoc. Trobades de Paterna.
A esta s'han adherit grups polítics de l'Horta i Camp de Túria, com són: Compromis per Paterna, PSPV-PSOE, Iniciativa del PV, Esquerra Unida del PV, Compromís pel Terrirori, Bloc, Els Verds, Unió Valenciana.
Des de fa diversos anys, les associacions reivindiquen que la freqüència de pas de trens siga de 15 minuts ja que actualment, la freqüència del metro des de l'estació de Paterna fins a Llíria és de 45 minuts en 11 dels 34 servicis, 11 tenen intervals de 30 minuts i només 8 dels 34 servicis tenen intervals de 15 minuts (en dies laborables). La freqüència durant els caps de setmana és de 45 minuts en tots els serveis.
En el ple de març del 2008, els grups de COMPROMÍS PER PATERNA, PSPV-PSOE i el GRUP POPULAR van expressar, via moció, el seu interés a millorar la qualitat del servici del metro, especialment la seua freqüència, ja que una major freqüència possibilitarà que augmenten els usuaris.
Per tot l’exposat, el Grup municipal Compromís per Paterna proposa al PLE l'adopció dels següents,

ACORDS

  1. Que l'Ajuntament de Paterna s'adherisca a la Plataforma Línia-1, 15 minuts, Ja!, i recolze les accions que des d’esta es duga a terme per a la consecució de la millora de la Línia 1 del Metro.
  2. Que es trasllade el present acord a la Plataforma Línia-1, 15 minuts Ja!, a les juntes de barri i associacions de veïns.

dilluns, 3 de novembre del 2008

Record de Paterna

A la postal el parc del Tir de Colom

Com dóna suport el PP al transport públic?


El Partit Popular de L'Eliana -inclòs el vot de la diputada de Les Corts Valencianes i regidora pel PP, Asunción Quinzá- ha votat en contra l'acord del ple municipal per a ratificar l'adhesió de l'Ajuntament a la Plataforma 15 minuts, i recolzar les accions que des de la mateixa es duguen a terme per millorar la Línia 1. Ho lamentem.
Des de Compromís per Paterna hem presentat una moció per al proper ple demanant que l'Ajuntament de Paterna s'adherisca a la Plataforma 15 minuts. Esperem que a Paterna no passe el mateix que a L'Eliana.

MANIFESTACIÓ A MADRID EL 15 DE NOVEMBRE PER LA LLIBERTAT DEL POBLE SAHRAUÍ


Contra la violació dels Drets Humans en el Sàhara Occidental
Per la Descolonització i la Independència
Des de fa més de trenta-tres anys, l'exercite marroquí ocupa un territori que va invadir per la força: el Sàhara Occidental, enfront de les Illes Canàries. El Marroc seguix negant-se a complir les Resolucions aprovades per l'ONU, per a concloure un procés de descolonització inacabat, i pretén senzillament annexar-se el Sàhara. En les zones ocupades pel Marroc persistixen les detencions arbitràries, les tortures, la falta de garanties davant de la Policia i davant dels tribunals, i continua la persecució a través de juís penals, amb marcat mòbil polític, contra líders sahrauís cívics, socials i defensors i defensores dels Drets Humans.
De la mateixa manera, el poble marroquí és obligat a viure davall els dominis d'un règim ancorat en el passat que desprecia els drets fonamentals dels que viuen davall la seua influència, especialment els del Poble Sahrauí.
D'acord al Dret Internacional, solucionar el conflicte del Sàhara Occidental no és difícil. És possible dissenyar una solució en unes poques hores amb la simple organització d'un referèndum d'autodeterminació lliure, democràtic i regular. No es tracta d'un conflicte ètnic, ni religiós o el de dos pobles per un sol territori, és un cas clar d'ocupació il·legal i per la força d'un territori.
Per això, hem de denunciar enèrgicament l'actitud de l'Estat Espanyol i la seua privilegiada relació amb la monarquia Alauita. Com a Potència Administradora, responsable políticament i jurídicament de la tragèdia que continua vivint encara hui el Poble Sahrauí, l'Estat Espanyol ha de contribuir de manera honesta a la solució justa i definitiva del conflicte del Sàhara Occidental i per descomptat ha d'abstindre's de continuar facilitant material militar al règim marroquí, tal com, vulnerant qualsevol codi de conducta sobre el comerç d'armes, ha realitzat en dos ocasions al llarg d'enguany (mesos de gener i juny).
Igualment, com a ciutadans i ciutadanes europees, hem de denunciar l'actitud de la UE que Comet un acte contrari a la legalitat internacional al firmar amb El Marroc un acord de pesca que inclou il·legalment les aigües jurisdiccionals del Sàhara Occidental. És un altre acte més d'explotació il·legal de les riqueses naturals del Poble Sahrauí, sobre les quals el dret internacional li reconeix sobirania permanent.
Ali Salem Iselmu, poeta sahrauí exiliat en l'Estat Espanyol, en el seu últim llibre "La música del xaloc", expressa d'inigualable manera el sentir d'este poble amb el poema titulat DIR-LOS:
Dir-los que la terra no és d'ells,
Que la gent no és d'ells,
Que les pedres necessiten ser lliures.
Dir-los que el desert només coneix
Als nòmades, amos del sol i el vent.
Que l'Aaiun dorm
per a quedar-se sense sentit,
Que qui nega
Serà negat per la tendresa
D'eixes veus melancòliques i assedegades.
Dir-los que no hi ha més espera
Que l'espera del retrobament
Renascut de la pols de la llibertat.

Esta és LA VEU DEL POBLE SAHRAUÍ,
Un poble xicotet, forjat en el desert, que continua buscant la seua llibertat, construint-la cada dia, tant en el refugi com davall l'ocupació, combatent en una desigual contesa contra l'oblit impost. Un poble que al llarg de tots estos anys de patiment ha donat proves de resistència, dignitat i determinació per recuperar la llibertat i construir el seu futur en pau, democràcia i llibertat.
Nosaltres i nosaltres, milers de persones solidàries amb un poble germà, caminarem sempre al seu costat, fins al dia de l'anhelat retorn al seu territori.
EL SÀHARA NO ES VE

ENQUESTA DE BOUS AL CARRER: COMPROMÍS PER PATERNA HA FET LA PROVA, HEM VOTAT PER 10 PERSONES

El grup municipal Compromís per Paterna denuncia la falta de rigor de l’enquesta que ha començat hui sobre bous al carrer. Compromís per Paterna ha utilitzat 10 noms de persones de les quals tenia el DNI, amb el seu consentiment, per a votar en l’enquesta sobre bous al carrer. Per això, la regidora del grup, Cristina Domingo, s’ha referit al que pot passar, i és possible estiga passant, si qualsevol persona o associació fa el mateix i utilitza les dades per votar per persones de les quals coneix el DNI, nom i data de naixement". "Esta enquesta està viciada en origen, i els seus resultats no serviran ni per a fer-se una idea del que opina la població", ha manifestat Domingo.
Compromís per Paterna ja va denunciar les irregularitats de l’enquesta però hui que ha començat ha volgut fer la prova i efectivament s’ha demostrat que qualsevol persona pot votar per altra. "Un procediment com la firma digital hauria donat fiabilitat al procés d’aquesta consulta", ha proposat la regidora.
A més, Domingo ha recordat que a l’enquesta no s'explica que el resultat d'aquesta NO SERA VINCULANT per a l'Ajuntament. No existeix cap explicació als possibles votants sobre l'existència d'una ordenança en vigor, votada inclòs pel PP, sobre la prohibició dels bous al carrer.
Volem destacar una altra vegada que a Paterna no hi havia cap tipus de polèmica amb els bous al carrer, que va començar creant la polèmica el PP al incloure estos actes en el seu programa electoral després d’haver contribuït a aprovar amb els seus vots l’ordenança de protecció als animals que impedia la realització dels bous al carrer. Per això, Domingo ha manifestat que aquesta enquesta, a més de tots els problemes de procediment, és poc ètica perquè es realitza després que l’Ajuntament tinguera aprovada una ordenança de protecció als animals, i de que el ple extraordinari del mes d’agost ratificara aquesta ordenança.
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=253477