Ens hem traslladat a: www.compromisperpaterna.com

dimarts, 14 d’octubre del 2008

Enhorabona

Les regidores de Compromís, Cristina Domingo i Loles Ripoll -tercera i quarta per la dreta- amb els guardonats
El nostre grup municipal vol felicitar als guardonats amb distincions honorífiques. En primer lloc al grup Xafarnat distinció al Mèrit Llingüstic. Al Sr. Pepe Bas, Ramón Guillem "Rampa", a la Sra. Adelina Javaloyas i a la Federació d'Intercomparses, premiats amb la Insígnia d'Or.
Des del nostre grup som conscients de la gran importància que té la recuperació de la nostra cultura i territori com a valencians i valencianes, així com el reconeixement a la ciutadania representada pels hòmens i dones que destaquen pel seu servici al nostre poble i que d'alguna manera representen als que poden passar desapercebuts.
Des d'estes línies nostra més sincera felicitació i el nostre compromís a totes aquelles iniciatives que recolzen la nostra cultura.

Compromís per Paterna demana la teua firma per una sanitat pública de qualitat front la possible aprovació d'una llei que pot privatitzar-la

Pren-te 1 minut per a firmar la sol·licitud de derogació de la Llei/15/97 que permet la privatització de la Sanitat pública. Entre totes i tots hem d'aportar el que podem per a frenar este despropòsit en què s'estan convertint els nostres servicis públics. A banda de la privatització dels nous hospitals, el govern d'Esperanza Aguirre ha iniciat la privatització de l'Atenció Primària, existint centres de salut que ja tenen algunes plantes privades, amb consultes privades i metges contractats de manera privada!! En 2 o 3 anys el sistema nacional de salut no serà més que un conglomerat d'empreses privades, que deixaran de pautar certs tractaments o no realitzaran intervencions quirúrgiques si el gasto no els convé. Este fet s'està constatant ja en l'Hospital del Sud-est, on a malalts amb un tractament car se'ls està negant el mateix. Els nous hospitals, com ja sabeu estan funcionant amb el mínim de personal en alguns casos açò repercutix tant en la qualitat de les cures que s'estan donant situacions en què es posa en perill la vida dels pacients, vols quedar-te a un costat?
Firma en:
http://www.casmadrid.org/

Compromís per Paterna alerta sobre possibles col·lapses als accessos d’IKEA



Ripoll critica que el Partit Popular "està aplicant el rodillo de la seua majoria absoluta: no ha donat cap informació als grups municipals sobre la ubicació d’IKEA, i ens obliga a assabentar-nos per la premsa" Al centre comercial Heron City estan previstos dos centres comercials més –una gran superfície d’una empresa multinacional i un centre comercial de bricolage– que se sumaran a tots els establiments d’oci que hi ha en l’actualitat. La SUMPA (Societat Urbanística Municipal de Paterna) ha elaborat un pla de millora dels accessos que, en principi, s’havia informat que només serien per als usuaris d’Heron City, però que en realitat seran compartits també pels futurs usuaris d’IKEA, ja que la multinacional s’instal·larà molt pròxima a Heron City, justament on el futur tramvia realitza un bucle (tal com indiquem en el plànol adjunt). Des de Compromís per Paterna, la portaveu, Loles Ripoll, ha afirmat que, segons el pla d’accessos que preveu la SUMPA, és molt possible que es col·lapsen els accessos a tota la zona, tant a Heron City com al futur IKEA, especialment en caps de setmana. Les infrastructures previstes: un pas subterrani, la creació d’una via de servei, la creació d’una rotonda sobre l’autovia i un pont sobre l’autovia, seran insuficients per a absorbir el trànsit que atraurà IKEA i els nous comerços d’Heron City. Eixes infrastructures llevaran part del trànsit d’entrada a la zona comercial, però l’abocaran sobre l’altre costat de l’autovia, els punts d’accés a qual continuaran sent les dos rotondes ja existents en els extrems de la zona, una de les quals dóna servei a Táctica, al barri de la Canyada i al polígon de l’Andana, i l’altra dóna servei a Lloma Llarga i a la Coma. Estos barris, que no han rebut cap informació sobre estos plans, seran directament perjudicats perquè es col·lapsaran eixos punts de connexió. Segons Ripoll, "la situació pot agravar-se, a més, pels següents factors: el trànsit habitual de la CV-35 i el trànsit del Parc Tecnològic". Per a Compromís per Paterna, els més perjudicats poden ser els residents en els barris de Lloma Llarga, la Canyada, i els treballadors dels citats polígons industrials, que poden trobar-se amb embussos considerables. Des de Compromís considerem que IKEA ha de comptar amb accessos directes i específics i no compartir-los amb altres trànsit. El problema amb IKEA és que no hi ha accessos interiors que garantisquen suficient fluïdesa del trànsit. A més, Loles Ripoll ha denunciat que el PP està ocultant informació al nostre grup i als òrgans de participació ciutadana, i "ens estem assabentant per la premsa de tot el que envolta la implantació d’IKEA". "La majoria absoluta del PP està traduint-se en opacitat i falta d’informació, principalment en el que fa referència a IKEA, però també en altres temes que son d’interès general per al poble de Paterna", ha declarat Ripoll. "El PP està coartant la participació de la ciutadania i dels grups polítics en temes de gran importància per al nostre futur".
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=244832
http://www.eltorrenti.com/editoriales/200810/20081003-012.htm

Per una major freqüència del metro

Un metro cada 45 minuts ´es infernal´

Parlen els usuaris i les coses van quedant clares en este treball de Levante que posa les deficiències de la Línia 1 novament a plena llum. Mentres el PP continua traient pit amb projectes inexistents, irrealitzables o absurds com prolongar el tramvia fins a moltíssim, amb trajectes absolutament inútils per la seua excessiva duració.
http://www.levante-emv.com/secciones/noticia.jsp?pRef=2008100300_12_502330__COMARCAS-metro-cada-minutos-infernal

La Plataforma '15 minuts ja!' comunicarà als grups polítics de Les Corts les seues propostes per als nous pressupostos de la Generalitat

La nostra portaveu, Loles Ripoll -tercera per l'esquerra- va assistir a la reunió
La Plataforma ‘15 minuts ja!' es va reunir ahir en el Centre Social de La Canyada, on van triar els membres d'una comissió de coordinació per a futures accions reivindicatives. A més, es reuniran amb els grups polítics en Les Corts perquè, davant del projecte de pressupostos de la Generalitat de l'any pròxim, puguen establir mecanismes de control parlamentari i propostes de millora. A l'assemblea van assistir Acció Ecologista-Agró, la patronal Asivalco del Polígon Font de Pitxer així com representants de grups municipals -Elena Laguna pel PSPV i Loles Ripoll per Compromís per Paterna- i es va donar a conéixer que l'Ajuntament de l'Eliana s'ha adherit formalment a la Plataforma. En l'anàlisi de la situació es va constatar la falta de millores en la freqüència de pas del metro de la línia 1, així com la negativa de FGV a aclarir el cronograma d'adquisició de nous combois que haurien d'anar millorant gradualment les freqüències fins que en 2010, amb la culminació del programa d'adquisicions de FGV, s'obtindrien unes freqüències de pas de 15 minuts. De comú acord es va triar una comissió de coordinació en què es van integrar representants de les poblacions per on passa el metro. Com a membres de la dita comissió es va triar a Armand Calatayud de Paterna que farà de portaveu, Javier Belmonte de l'Eliana, Pepe Carot, i Paco Marco de La Canyada, Lluís Beltràn per Llíria i Joaquin Ballester per Asivalco, amb el compromís de coordinar les accions a realitzar així com la distribució de la informació que es genere.

Granja Júlia: Compromís per Paterna considera que l'experiència desenvolupada al Villar Palasí es interessant i pot fer-se extensiva a altres colegis



Comença el curs-Comença l'hort: Aprendre de la naturalesa

El col·legi Villar Palasí dóna començament per tercer any al seu "hort escolar ecològic". Posant a l'abast del seu alumnat uns recursos educatius relacionats amb la terra i el cultiu d'aliments sans, activitats íntimament relacionades amb l'atenció de la naturalesa i el medi ambient. L'activitat dóna començament amb el disseny de la parcel·la, abonat, elecció de les hortalisses a cultivar, aprenentatge de les distintes tècniques (aixadell, cobertures, control plagues, etc), visita a la cooperativa agrària de Paterna, a més els alumnes elaboraran el seu propi abonament amb fem procedent de la granja "Julia". L'activitat s'exercix tots els divendres al matí de 11h a 13 h. El disseny i atenció de l'hort conté un model didàctic ric en possibilitats d'aprenentatge, com l'avantatge de realitzar l'activitat en grup i en un espai obert, o l'experimentació pràctica, o vivencial, posibilitadora de contrast i relació amb les matèries teòriques impartides en l'aula. L'hort ecològic suposa una ajuda per a la comprensió de conceptes com la biodiversitat, els cicles de l'aigua, qüestions com la mobilitat per al trasport d'aliments i altres mercaderies , o començar a entendre el model d'alimentació que està generant problemes cada vegada més estesos d'obesitat, que afecta els xiquetes i xiquets . (Més llentilles i menys hamburgueses). Segons el Centre D`educación Mediambiental "Julia", ubicat en ple cor de l'horta de Paterna, encarregat d'impartir i organitzar estos horts en les escoles, pretén difondre i sensibilitzar a la comunitat educativa, així com a les administracions públiques perquè prenguem consciència del gran interés del que considera un gran aula de la naturalesa (en la porta de casa). Paterna compten amb la singularitat de comptar en el seu propi municipi amb una zona agrària considerada per l'Agència Europea de Medioambiente, com un dels últims reductes de les hortes mediterrànies metropolitanes que perviuen a Europa. La Generalitat Valenciana fa poc més d'un any declara l'horta de Paterna amb el seu riu Túria, parc Natural pel seu interés cultural, paisatgístic i mediambiental .
Setembre.
CEM Julia

Compromís per Paterna, per un treball digne

MOCIÓ
La Confederació Sindical Internacional (CSI) ha convocat per al pròxim dia 7 d'octubre una Jornada Mundial pel Treball Decent, pel Treball Digne, en la que pretén situar a este com un element central de les polítiques de desenvolupament, econòmiques, comercials, financeres i socials a escala nacional, regional i internacional. Els temes centrals del dia seran els drets en el treball, la solidaritat, el fin a la pobresa i la desigualtat. L'objectiu últim és "instar tots els governs a fer més respecte a la creació d'ocupació. I no sols de qualsevol tipus d'ocupació, sinó d'ocupacions decents per a totes i tots." La definició de Treball Decent, Treball Digne, inclou:
• Uns ingressos justos que garantisquen una vida digna.
• Igualtat de tracte i oportunitats per a tots i totes.
• Unes bones condicions de treball.
• Salut i seguretat en el lloc de treball.
• Accés a un treball significatiu i productiu.
• Perspectives de desenvolupament personal.
La convocatòria d'esta jornada de dignificació laboral adquirix major significació ara, en un moment en què la situació de crisi econòmica precariza vides, deixa sense ocupació a moltes persones en el nostre país, on ja es tenia un elevat índex de contractes temporals, de sinistralitat laboral, de subocupació i d'ocupació no declarat. Per això, és imprescindible reforçar i ampliar la cobertura de la protecció social, les pensions, les prestacions per desocupació, la protecció de la maternitat i servicis sanitaris incloent en estos beneficis a les persones treballadores de la denominada economia informal.
Pels motius exposats, proposem al Ple els següents
ACORDS
1. Manifestar el suport de l'Ajuntament Ple a la Jornada Mundial pel Treball Decent convocada per la CSI per al pròxim dia 7 d'octubre i fer un crida a tota la població del municipi a participar en les activitats reivindicatives que organitzen les organitzacions sindicals convocants.
2. Reclamar al govern central i a l'autonòmic l'adopció de mesures, dins de les seues respectives competències, que faciliten la consecució dels objectius de la jornada afavorint la creació d'ocupació digne i la protecció social, com indiquen les definicions assenyalades.
3. Adquirir el compromís de situar com a prioritat de l'actuació municipal aconseguir els objectius de la jornada en el municipi amb iniciatives consensuades amb els agents socials.
4. Traslladar de la present moció i dels seus acords a:
o El president del Govern d'Espanya.
o El President de la Generalitat.
o Els sindicats convocants de la jornada.
o Els o les portaveus dels grups parlamentaris de Congrés dels Diputats.
o Els o les portaveus dels grups parlamentaris de les Corts Valencianes.
MOCIÓ CONSENSUADA I PER TANT APROVADA AMB LA UNANIMITAT DE TOTS ELS GRUPS AL PLE DE SETEMBRE

Compromís per Paterna demana al govern de l'Estat que aporte més diners a les administracions locals

MOCIÓ
Des de Compromís per Paterna es reconeix l’esforç i el paper fonamental que el municipis espanyols han desenvolupat en la modernització i millora de la qualitat de vida dels ciutadans i de l’entorn on viuen. Per contra, s’ha generalitzat una gran insatisfacció amb l’actual model de finançament local que l’Estat i les Comunitats autònomes han destinat als ajuntaments, de fet, esta és una qüestió que ha calat i cada cop te més pes dintre del municipalisme espanyol. Dues poden ser les eixos o les causes que deriven d’esta insatisfacció: Per una part, es parla de la insuficiència dels recursos que, amb caràcter general, proporciona el sistema de finançament actual per fer front a les anomenades despeses impròpies o de suplència, derivades de necessitats no vinculades a les competències directament obligatòries i atribuïdes a les entitats local segons la Llei de bases de Règim Local. Per un altre costat, es posa de manifest que el segon procés de reformes estatutàries que estan culminat les comunitats autònomes ha comportat la dilació i tot cas la subordinació dels problemes de finançament local. Unit a estes dos qüestions, perviuen les crítiques cap als instruments de finançament dels que estan dotats els ens locals i la reivindicació de solucions especials. L’autonomia local i la suficiència en el finançament dels ajuntaments són dos elements clau que garantitzen unes ciutats més competitives per poder prestar més i millors serveis al ciutadans. Un dels compromisos que va assumir el President del Govern d’Espanya en esta legislatura va ser la d’abordar una reforma del sistema de finançament local. Un reforma estructural vinculada a la del sistema general de finançament autonòmic que permetera una suficiència financera ales entitats local i donara cobertura als serveis impropis que s’assumeixen sense ser competència directa. Des de Compromís per Paterna s’aposta per un model de Finançament Local més just i solidari, que garantisca un equilibri pressupostari i una convergència territorial que culmine una vertadera autonomia municipal i una estabilitat en les hisendes locals. L’actual sistema de finançament resulta deficient, tant en les grans ciutats com en els municipis mitja i menuts. És imperatiu un sistema de fiançament que tinga prevista un ingressos relacionats amb la tipologia i finalitat de les competències que tenen atribuïdes i els serveis que es presten, reformant la participació dels tributs de l’Estat i readaptació dels tributs propis. La Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) no es pot mantindre aliena a esta problemàtica municipal i ha de mantindre un paper actiu i reivindicatiu front Govern de l’Estat i les Comunitats Autònomes. No és de rebut l’anunci fet pel Ministre d’Hisenda, on es planteja una reducció o congelació de les aportacions estatals a les arques municipals, tot i tenint en compte la recessió econòmica i la reducció de les recaptacions locals que es van a produir com a conseqüència de la crisi i les seues vinculacions directes en les aportacions ciutadanes als ajuntaments mitjançant els impostos i taxes que es recapten de forma directa.
Per tot això, presentem al Ple els següents
ACORDS
PRIMER.- Instar al President de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies a la convocatòria d’una assemblea extraordinària per tractar el tema del fiançament local i reclamar de l’Estat el manteniment dels fons als ens locals per als pressupostos del 2009.
SEGON.- Reclamar del Govern de l’Estat la creació d’un Consell de Política Financera Local que definisca i aborde la reforma del finançament local paral·lela a la del fiançament autonòmic, on es delimiten les aportacions que han de fer les CCAA i Estat als ajuntaments per a mantindre el nivell de prestació de serveis i l’autosuficiència pressupostària.
TERCER.- Reclamar del Govern de la Generalitat la dotació d’un Fons de Cooperació Municipal que, juntament a les aportacions de l’Estat, culmine el sistema de finançament als municipis valencians i cobrisca els serveis impropis que no són de competència directa.
QUART.- Donar trasllat de la present moció i dels seus acords a:
1. Al President del Govern d’Espanya
2. Al Ministre d’Economia i Hisenda
3. Al President de la Generalitat
4. Al Conseller d’Economia i Hisenda
5. Al President de la FEMP
6. Als portaveus del Grups Parlamentaris en el Congrés dels Diputats
7. Als portaveus dels Grups Parlamentaris en Les Corts Valencianes (PP-PSOE-COMPROMIS)
8. Als portaveus dels grups polítics en la FEMP
MOCIÓ CONSENSUADA I PER TANT APROVADA PER UNANIMITAT AL PLE DE SETEMBRE

Compromís per Paterna proposa que el PP execute el 70% de les inversions pendents dels pressupostos


La portaveu de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, ha denunciat este matí que desprès de 10 mesos des de la aprovació dels Pressupostos Municipals de 2008, el Partit Popular no ha executat encara el 70% de les infrastructures previstes en el capítol d'inversions per als barris. Segons ha detallat la portaveu del grup municipal, l'alcalde de Paterna, Lorenzo Agustí –PP–, té pendent d'execució obra pública per valor de més de 5 milions d'euros, que afecta principalment els barris. Per això, Loles Ripoll hi ha acusat al primer edil de no complir amb les millores plantejades en els barris i "açò afectarà la qualitat de la vida quotidiana de milers de persones". Les inversions que s'han iniciat suposen només un 30% de la previsió de 2008 i afecten principalment obres menors, manteniment d'edificis i adquisició de vehicles. Un nivell de construcció d’infrastructures necessàries que Ripoll ha qualificat com "insignificant". Segons ha especificat Loles Ripoll –Iniciativa– Alguns projectes prioritaris pendents són: la partida prevista de col·laboració amb l'entitat Metropolitana de Servies Hidràulics (EMSHI) amb una quantia de 500.000 euros; la primera fase de la reurbanització de nuclis urbans, amb una inversió de 850.000 euros; la construcció del vial del Rabosar, amb un desembossament d'un milió d'euros; la reparació de la piscina municipal de la Canyada, que costarà 109.000 euros; o la creació de la xarxa WIFI, que segueix sense escometre's i que representarà 306.000 euros per a les arques municipals. És a dir, el govern municipal del Partit Popular de Paterna haurà d'executar obres pendents per valor de 5.100.000 euros, lo que suposa haver deixat incomplet el 70% de les inversions previstes per la ciutadania de Paterna, barri a barri. Estes inversions representen les prioritats dels barris del municipi, que van plasmar les seues prioritats a través del pressupost participatiu. Segons Ripoll "volem apartar-nos de falses polèmiques, com la realització o no de consultes populars, i centrarem la nostra labor política prestant atenció als interessos reals de la ciutadania".
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=241880

Compromís per Paterna, present a la actualitat diària

MUNICIPALITZACIÓ D'EMPRESES PRIVADES
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=245174
COMPROMÍS, PER LA COMA
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=245178
PREUS PÚBLICS DELS SERVEIS MUNICIPALS
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=245175

dimecres, 1 d’octubre del 2008

Compromís demana l'arxiu dels expedients de desahuci iniciats en la Coma i exigeix la modificació del decret de protecció pública a la vivenda


Compromís pel País Valencià presentarà a les Corts una proposta de resolució per a instar al Consell a prendre mesures de forma ràpida
La portaveu de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, ha exigit este matí l'arxiu dels expedients de desahuci iniciats en la Coma i la modificació urgent del decret que regula la protecció pública a la vivenda en els punts que fan referència als ingressos familiars, ja que actualment es requerien uns ingressos de 300 euros per a llogar les vivendes en el barri, quantitat que afortunadament és sobrepassada cada vegada per més famílies. Davant de l'amenaça de desahuci per a estes famílies amb ingressos superiors a 300 euros mensuals, Compromís per Paterna va denunciar la situació d'indefensió en què es trobava la ciutadania del barri. A més a més, els veïns i veïnes de la Coma van començar una campanya de conscienciació sobre els problemes que travessa el barri, i estes necessitats van quedar reflectides en una moció que va elaborar el nostre grup municipal i que el ple va refrendar per unanimitat.

Enfront d'estes accions, el Consell ha adoptat la mesura transitòria d'augmentar el límit d'ingressos de 2.5 a 3.5 vegades l'IPREM (Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples, que és l'índex de referència a Espanya per al càlcul del nivell d'ingressos). Per a Ripoll "això és una bona notícia, però insuficient, ja que pot ser modificada o deixar-se en suspens en qualsevol moment". Per això, des de Compromís per Paterna hem fet arribar al Consell per mitjà dels nostres representants parlamentaris una proposta de resolució urgint la modificació de l'actual decret 75/07, de 18 de maig, i demanant que prenga totes les mesures necessàries per a estabilitzar la situació de les famílies, fins i tot oferint-los l'opció de compra. Així mateix, hem demanat que l'IVVSA continue abonant les ajudes per al lloguer a les famílies amb ingressos mensuals al voltant de 300 euros. Des de Compromís, Loles Ripoll, a més d’exigir que s'arxiven tots els expedients de desahuci iniciats, ha volgut sumar-se a les denúncies veïnals que urgeixen la revisió del criteri de bonificacions i que es rebaixen els barems per a accedir a estes.
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=242602

dimarts, 30 de setembre del 2008

XX Día del Guerrillero Espanyol


VINE AMB NOSALTRES A SANTA CRUZ DE MOYA!!!

Benvolguts companys i companyes,
El pròxim diumenge, dia 5 d'octubre, s'organitza a Santa Cruz deMoya, el "XX Día del Guerrillero Espanyol" com homenatge a laguerrilla antifranquista. Este homenatge és la culminació de les IX Jornades que es faran elsdies 3 i 4 d'octubre a les que, enguany, no ens és possible assistir col.lectivament. Però, com que considerem que les lluites de hui no ens han de fer oblidar l'esforç de les persones que ens han precedit, des de Compromís per Paterna estem organitzant un grup de cotxes per a pujar les persones que vulguem assistir als actes del diumenge. Els actes comencen a les 12 del matí i, com normalment s'aplega molta gent, l'arribada i aparcament es fa complicat. Per això eixirem a les 8:45 de la Plaça del Poble (davant del local del Compromís) per a poder arribar còmodament. Assistirem al dinar de germanor que està organitzat i confraternitzarem amb la gent que haja pujat entre els quals hi haurà alguna persona que formà part de la guerrilla antifranquista. Si voleu més informació la podeu trobar a:
http://www.lagavillaverde.org/NOVENAS/indiceIXjornadas.html

Us animem a participar en este acte de la memòria històrica. Si vols pujar amb nosaltres i vols participar en el dinar de germanor, posa't en contacte abans del dijous a les 11 de la nit amb Quique Crespo (669.479.754) per a organitzar els cotxes i demanar elstiquets del dinar.
Una abraçada,
Loles Ripoll i Cristina Domingo,

dilluns, 29 de setembre del 2008

Compromís per Paterna, present a la actualitat diària

La inexorable realidad de Ikea se abre paso‏
Paterna iniciará los accesos a la futura tienda de Ikea a principios de año

Agustí lo va racionando con cuentagotas, ahora va y resulta que el llamado "plan de infraestracturas de Heron City", en realidad es para Ikea que, además pagará las obras, ¿para qué tanta mentira Sr. alcalde?,
http://www.lasprovincias.es/valencia/20080928/horta/paterna-iniciara-accesos-futura-20080928.html

Los vecinos de la Canyada reivindican unir el barrio con un carril bici de 20 kilómetros
Pues sí el barrio había solicitado al Ayuntamiento un pla de 20 Kms de carriles bici para los presupuestos participativos pero el área económica no los había contemplado, Por eso la reii¡vindicación de esos aguerridos vecinos bicicleteros en lafoto. Mes carril bici.
http://www.lasprovincias.es/valencia/20080928/horta/vecinos-canyada-reivindican-unir-20080928.html

Compromís acusa a Agustí d’adjudicar "a dit" el local de l'anterior consultori de la Canyada
Otra mentira del Sr. alcalde que había garantizado hasta la saciedad que los locales se repartiría en una reunión entre todos los solicitantes y por consenso. Toma otro decretazo, primero la adjudicación a dedo a para la oficina del Parque Natural, y ahora, para las mujeres de la Can yada. Dos entidades muy dignas y de admiración pero han recibido los lolcales forzando la postura oficial de reparto. ¿será por clientelismo?
http://www.hortanoticias.com/noticia.asp?ref=240758

Compromís per Paterna denúncia que el Partit Popular ha paralitzat el 70% de les inversions per falta de liquiditat
Ahí está la madre del cordero pascual. No tienen un duro y no están haciendo las obras que prometieron a los barrios, solo cositas menores, ya lo dijimos, una vallita en el Gran Teatro, unas rayas para aumentar aparcamientos muebles de oficina y poco más, o sea pedrea, Y eso que pronto comenzará el estudio de los nuevos presupuestos.
http://compromisperpaterna.blogspot.com/2008/09/comproms-per-paterna-denncia-que-el.html

Dia de la bici

Hoy se ha celebrado el día de la bici en Paterna, por lo que se ha realizado un recorrido en bici desde el casco urbano a La Canyada, el recorrido a finalizado en el parque de "La Pinada" de La Canyada.
En este lugar el ayuntamiento a repartido bocadillos y camisetas entre los asistentes y la Junta de Barrio de La Canyada ha repartido unos planos con la propuestas de recorridos de carril bici en La Canyada que ya se entrego este verano al ayuntamiento en una reunión conjunta con la Concajal de Movilidad, Policía y Junta de Barrio.
En estos momentos nos ha informado la Concejal, que se esta estudiando por parte de la Policía.
Esta fue la tercera propuesta que salió de la Asamblea de Presupuestos Participativos en La Canyada y desde la Junta de Barrio pretendemos que sirva de inicio y plan de trabajo para llegar a conseguir unir toda la Canyada con carril bici.
En la Pinada una vez finalizado el almuerzo los asistentes junto con los Concejales se han hecho una foto con la pancarta de la Junta de Barrio en la que se reclama "Més Carril Bici".
Curiosamente el recorrido que se ha efectuado hoy por La Canyada no utilizado ninguno de los pocos tramos de carril bici que hay en la actualidad.
Recordar tambien que dentro del tema de Movilidad, en La Canyada y todo el resto de la Linea-1 del metro seguimos con intervalos entre metros muy superiores al resto de las lineas y que desde hace tiempo estamos reclamando que se cumpla la promesa de 15 minutos entre metros y no los 45 minutos que tenemos en la actualidad.
Plataforma "15 minutos ¡Ya!"

divendres, 26 de setembre del 2008

Apropa't al ple

Treballem tots els dies per representar-te de la millor manera possible. Participa amb nosaltres, acompanya a les nostres regidores i comenta amb elles que cal millorar. T'esperem dilluns 29 setembre a les 19,30 hores al saló de plens de l'ajuntament on es celebrarà una sessió ordinària.
Gràcies per anticipat

¿Asuntos de interés municipal?




Compromís per Paterna envió el 30 julio de 2007 una protesta formal al equipo de gobierno Popular de Paterna en la cual exigía que el alcalde no volviera a repetir el espectáculo bochornoso del pleno de julio. En el escrito presentado exigimos al equipo de gobierno la información completa en tiempo y forma de todos los puntos de cada pleno que se convoque de ahora en adelante.
En el pleno de julio, sin ningún tipo de información previa, y como si de un mitín se tratara, explicó a los presentes, ayudándose de una Presentación Flash, cuestiones relativas a la contribución y a los toros, que quiso compartir con el público asistente, pero que no había informado anteriormente a los grupos de la oposición.
Es inaceptable y antidemocrático que se realice un pleno donde no exista expediente, y por tanto no tengamos ningún tipo de información, de uno de los puntos del orden del día, con lo que impide que ejerzamos nuestro cometido de control y fiscalización del gobierno municipal.
Una vez más vuelve a repetirse dicho espectáculo. A fecha de hoy el punto 12 del pleno ordinario que se celebrará el próximo lunes 29 de septiembre (ALCALDÍA.- DACIÓN DE CUENTA AL PLENO DE INFORMACIÓN DE ALCALDÍA SOBRE ASUNTOS DE INTERÉS MUNICIPAL) se encuentra vacío de contenido.

Festa de la tardor


¿I aquest cap de setmana a Paterna que fem?

PRESENTACIONS DE LA NOVA TEMPORADA 08/09 DELS DIFERENTS CLUBS ESPORTIUS:
Divendres 26:
Presentació Local Futbol Club la Coma, a les 20 hores en el camp de futbol, barri de la Coma.
Dissabte 27:
Presentació Local "Club Nou Basket Paterna", a les 17 hores en el pavelló de la Ciutat Esportiva.
Presentació Local "Paterna Club de Futbol", a les 20 hores en l’Estadi Gerardo Salvador.

FESTIVAL MUSICAL DE LA COMA:
Dissabte 27 de setembre a les 18 hores, Teatre Capri de Paterna:
Concert amb les marxes més famoses i gran espectacle musical amb play backs i cançó en directe.

II SETMANA DE LA MOBILITAT SOSTENIBLE DE PATERNA
Dissabte 27 de setembre, 9 del matí a l’Ajuntament:
Dia de la Bicicleta. Marxa amb bici que eixirà des de l'Ajuntament cap a la pinnada de la Canyada, on hi haurà un esmorzar i camisetes. La Policia obrirà el pas i hi haurà cotxe granera per si algú es cansa.

XXIX RETROBEM LA NOSTRA MÚSICA
Dissabte 27 de setembre a les 19,30 hores a la Parròquia del Stm. Crist de la Fe, la Canyada:
Cor Harmonia de l’Associació Coral de Paterna.

Compromis per Paterna proposa a Agustí que consensue amb la ciutadania els usos del local de l'anterior consultori de la Canyada


La portaveu de Compromís per Paterna, Loles Ripoll, ha criticat este matí que l'alcalde de Paterna, Lorenzo Agustí, haja adjudicat a dit el local de l'anterior consultori de la Canyada. Segons ha detallat Ripoll "l'alcalde ha adjudicat a dit el local de l'antic centre de salut de la Canyada a una associació del barri incomplint el compromís que havia adquirit davant de les associacions de la Canyada".
Fa mesos que el consultori auxiliar es va traslladar de l'edifici de Vila Amarga a les noves instal·lacions en la Pinada. Lorenzo Agustí es va comprometre amb la Junta de Barri de la Canyada a consensuar amb els representants de la ciutadania els usos del local, que és de propietat privada però està llogat. El local s'ha adjudicat d'esquena als veïns i veïnes de la Canyada. Segons Ripoll: "Lorenzo Agustí ha faltat a la veritat entretenint els agents socials i creant expectatives amb promeses que després no complix".
La Canyada és un barri dinàmic i participatiu, tal com demostra que la seua Junta de Barri estiga integrada per nombroses associacions. Per això era important que el destí del local estiguera consensuat amb les associacions que integren la Junta de Barri. Les associacions de La Canyada tenen necessitats espai que l'actual centre social no satisfà. En estos moments hi ha dos associacions que s'han vist impossibilitades per a realitzar part de les seues activitats (Humanitària Integral i Tai ji) per la saturació del centre social a les vesprades. Per esta raó era important que Agustí respectara la seua paraula.
Per tot açò, Ripoll ha instat al govern a complir les seues promeses i no confondre a la ciutadania: "si vol quedar bé amb alguna associació del barri que no realitze falses promeses i cree expectatives que ell mateix no complirà".
http://www.eltorrenti.com/editoriales/200809/20080925-005.htm